Re: Lees dit even allemaal! Waarom voelen wij wat we voelen?

Nieuw berichtdoor Beau1981 » zo 06 nov 2016 09:45

Hoi superskrull

Goed punt idd. Ik vraag me ook altijd af hoe iets nou tot stand komt. De hartkloppingen bijvoorbeeld. Ookal heb ik naar mijn idee geen paniekaanval of hyperventilatie. Ik hoef maar een beweging te maken en het is er al. En dat is zo verraderlijk,want je voelt je verder "goed", en toch ineens die hartkloppingen weer. Waardoor je weer gaat denken/panieken. En voor je het weet zit je de rest van de dag weer in het cirkeltje.
Er is wel eens tegen me gezegd; 'laat de angst toe, ga er eens bij zitten en sta eens stil bij wat je voelt, ipv jezelf af te leiden.'
Nou stilstaan bij wat ik voel doe ik continue, dat is het probleem denk ik, hahah. Ik probeer mezelf wel af te leiden als het me weer te lang duurt. Uit mijn hoofd en echt weer om me heen kijken. Mezelf dwingen om uit mijn hoofd te komen kost veel moeite, maar het resultaat is wel altijd dat de klachten verdwijnen of toch sterk verminderen.
Ik denk dat we ons lichaam en onze geest moeten trainen om weer "normaal" te functioneren. Maargoed, dat vergt heel veel doorzettingsvermogen. Niet onmogelijk gelukkig. En in de goeie momenten heb ik hoop.

Beau1981

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen