Re: Terug bij af

Nieuw berichtdoor Mother of cats » zo 27 aug 2017 19:56

Hoi Joey,

Als ik reageer vanuit mijn eigen angst gedachten op jou vraag '' wat kan ik nu het beste doen '' zegt mijn eigen angstgevoel ; zeg je afspraken af en kom tot jezelf.
Maar mijn verstand zegt ; Ga uit van je eigen kracht en als de angst komt, dan komt het. Jij bent het de baas. Jij hebt het onder controle. Zodra het er mag zijn, zal het minder worden. Misschien kan je voordat je naar de afspraken gaat even een momentje nemen voor jezelf, en laten bezinken dat het niet erg is om eventjes weg te lopen mocht je angstig worden. Dit kan altijd. De angst voor de angst zit er nu eenmaal in, het is het fijnste om hierop voorbereid te zijn :)

Dit is precies een kwestie waar ik zelf ook altijd mee zit, mijn gevoel zegt nee ik wil niet heen maar ik weet dat ik het juist wel moet doen. Anders ga je jezelf snel weer isoleren en dan neemt de angst hard de overhand. Zodra je het gehad hebt weet je dat het goed gaat, en zal je gevoel misschien weer wat afnemen. Gezien het een hele tijd goed is gegaan sinds het voorjaar ! :) Ik hoop dat als je weer wat positieve ervaringen opdoet dat je dat weer wat kan oppakken..

Wat ik zeg hoeft voor jou natuurlijk absoluut niet de oplossing te zijn, maar ik snap je strijd met gevoel en verstand in deze erg goed..en de bevestiging die je dan van buitenaf krijgt over je paniek, wat je dan juist niet wil horen.. maakt het moeilijk. Hoop dat je er iets mee kan !

Groetjes,

Mother of cats

Nieuw berichtdoor joeyjoe » ma 28 aug 2017 09:45

Hoi motherofcats,

Ik zit idd met die worsteling. Mijn gevoel zegt blijf lekker thuis, maar me verstand zegt, laat je niet tegenhouden door de angst. Ik ben zaterdagavond wel gewoon naar een voetbalwedstrijd geweest, dat ging behoorlijk goed. Ben gebleven tot het einde en had maar een lichte aanval. Daarnaast drink ik expres geen alcohol als ik meer spanning voel.. Ik heb gisteren wel wat afgezegd. Daar voelde ik me achteraf heel lullig over... Ik vond het ook niet fijn om dan de hele dag thuis te zijn.. Dus ik ga straks gewoon weer me ding doen en heb nu een beetje de gedachte ' gewoon gaan hoeveel paniek je ook voelt, dan val je maar flauw of wat dan ook' nu heb ik vanaf donderdagavond weer veel piekermomenten en lichamelijke klachten. Maar ik zal door moeten gaan.. De huisartsenpost zei wel, misschien is medicatie een optie. Maar ik ben in een jaar zover gekomen zonder medicatie, dat het laatste stukje ook nog wel kan

joeyjoe

Nieuw berichtdoor Mother of cats » ma 28 aug 2017 16:13

Hoihoi,

Ik heb je een Pb gestuurd, praat misschien beter :)

Groetjes,

Mother of cats

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen