Re: Lotgenoten Angststoornis + Depressie + burn-out

Nieuw berichtdoor Ann24 » do 12 okt 2017 09:50

Hoi Cookie,

Ik begrijp wat je doormaakt. Zit sinds 2 weken volledig ingestort thuis. De druk om mezelf beter voor te doen dan ik me voel kon ik niet meer aan. Vooral omdat ik ook het gevoel heb dat ik mezelf moet bewijzen aan iedereen. Vraag me niet waarom dat zo is. Dus als ik dan kritiek krijg heb ik al heel snel het gevoel dat ik heb gefaald.Verder heb ik ook eens gezocht op HSP. Daar herken ik mezelf heel erg in en dan in combi met sociale angstklachten.
Ben al wel bij de huisarts geweest en heb ik het verleden vaker medicatie geslikt voor deze klachten. Dit is namelijk de 3e x dat ik weer zo'n periode door maak. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die altijd voor mij klaarstaat. Maar het voelt inderdaad fijn als je er met iemand over kunt praten en ook wetend dat je niet de enige bent met deze klachten is ook fijn, ook al gun je het niemand.
Sterkte!

Ann24

Nieuw berichtdoor ray8 » zo 15 okt 2017 01:41

Cookie schreef:Dag allemaal,

Herkent iemand zich in mijn verhaal? Zijn hier meer mensen die naast hun sociale fobie kampen met depressie en een burn-out? Of mensen die net als ik compleet zijn uitgeschakeld en thuis zitten en het echt niet meer weten? Ik kom graag in contact om erover te praten. Ik voel me namelijk erg alleen en kan wel met mijn vriend erover praten en met mijn ouders. Maar toch voelt het fijner als je met iemand kunt praten die hetzelfde doormaakt.

Groetjes, Cookie

Hallo Cookie,

Ik herken mij heel erg in jou verhaal.
Ik ben zelf ook 27 jaar en al een aantal keer totaal uitgeschakeld geweest door mijn depressie/burn-out klachten dit ook icm angststoornissen.
Ziektewet waarna baan kwijt, in mijn geval raak ik ook vaak mijn vrienden of relaties kwijt omdat ik compleet uitval en mij dan alleen nog maar wil afzonderen omdat ik het niet eens op kan brengen naar iemands verjaardag toe te gaan of zelfs al op de koffie te gaan.

Dat masker heb ik jaren opgedaan en zit vol breuken onderhand, want het werkt niet.
Het is fijn om hier met mensen over te praten als die de moeite doen om je te snappen. Veel mensen hebben geen idee wat er in je omgaat, puur omdat ze dit zelf niet herkennen. Ik zit zelf sinds vandaag op dit forum en vind hoe stom het ook klinkt fijn om veel dingen te herkennen.

Heb je ooit hulp gezocht of hier over gesproken met je huisarts?

gr R

ray8

Nieuw berichtdoor Sofke » di 07 nov 2017 23:14

Hey! Ben ook 27, heb een burn-out gehad tijdens mijn tweede bachelor ten gevolge van mijn angststoornis. Heb dan eigenlijk maar twee maand echt thuis gezeten en dan mijn studies terug opgevat. Bij mij hielp/helpt de medicatie (Sipralexa 10mg) en therapie heel veel. Ik neem de medicatie nog steeds (nu wel even niet, aangezien ik zwanger ben) en ga ongeveer nog 1 keer per maand naar de psycholoog. Het is goed onder controle, maar er ooit helemaal van af geraken zal nooit lukken. Het aanvaarden en leren mee om te gaan, is al een heel grote stap. Heeft ook wat jaren geduurd (vooral dat aanvaarden).

Sofke

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen