Re: Wat zijn angst en paniekaanvallen?

Nieuw berichtdoor sabine » ma 13 jun 2011 15:28

Ik kamp nu al enige tijd met hyperventialtie/paniekaanvallen. Ik loop hiervoor bij een psycholoog en moet zeggen dat het indirect wel helpt. Ik kan er nu redelijk mee omgaan alleen ik blijf pijnlijke steken aan de linkerkant van mijn borst houden. Ook voelt mijn linkerarm verzwaard en moe aan. Dit beangstigd mij heel erg en soms denk ik echt dat ik iets aan mijn hart mankeer. Ook ben ik super bang dat ik het lootje leg en durf daarom slecht aleen te zijn en te slapen.
Hebben jullie hier ook last van? Ik zit er namelijk over na te denken om een hartfilmpje te laten maken.

sabine

Nieuw berichtdoor Braziliaanse » do 15 mei 2014 22:25

Hallo ik ben 17 jaar en heb al maanden last van hyperventilatie omdat ik bang ben om dood te gaan word het alleeen maar erger ik heb elke dag hartkloppingen en steken in mijn borst ik word er mee wakker en ga er mee slapenhet maakt me letterlijk gestoord ik denk elke dag dat ik dood ga door een hart aan val terwijl ik zelfs een hart filmpje heb laten maken in het ziekenhuis en ze me konder vertellen dat er egt niks aan de hand is . Het gevoel is gewoon verschrikkelijk het lijkt echt alsof niemand mij begrijpt ik durf niet eens meer te roken of caffeine te drinken en suiker durf k soms niet eens meer te eten omdat ik denk dat ik door die dingen dood ga elke dag weer en weer ik kan er niet meer tegen ik ga gelukig over twee weken voor het eerst naar een psyghiator voor emdr hoopen dat dat helpt want ik doe nu al elke week fyshio maar dat helpt niet Groetjes een wanhoopig iemand

Braziliaanse

Nieuw berichtdoor Sazardinho » di 15 jul 2014 12:03

Hey Braziliaanse , klinkt me bekend in de oren.
ikzelf ben ook maar 16 jaar en heb constante angst om dood te gaan. In het begin had ik constant de angst dat door een of andere allergie mijn keel zou opzwellen.
Nu neem ik Deanxit en Puremagnesium , werkt wel goed naar mijn gevoel.

Liefs.

Sazardinho

Nieuw berichtdoor frankvl76 » di 30 sep 2014 09:51

Ik wil even reageren op het originele bericht. Ook ik heb last van een angststoornis.

"De volgende praktische suggesties kunnen helpen bij het voorkomen van paniekaanvallen:
•Leer ontspanningstechnieken, zoals diep ademhalen en spieren strekken.
•Eet gezonde maaltijden om uw bloedsuikerspiegel te stabiliseren.
•Vermijd zoetstoffen, light producten, cafeïne, alcohol en roken, deze middelen kunnen de oorzaak van paniekaanvallen zijn."

Weliswaar voorkom je de paniek aanval, maar het vermijden van zaken die paniek oproepen is mijns inziens niet de juiste manier. Acceptatie werkt voor mij.

Voorbeeld. Wanneer ik een kop koffie dronk kon een paniek aanval getriggered worden. Dat komt niet omdat cafeine een paniek aanval oproept maar omdat de effecten van cafeine het brein doen wijsmaken dat er "iets" aan de hand is. ER IS NIETS AAN DE HAND. Toen ik dat concept begreep heb ik geen last gehad maar van paniek aanvallen door koffie, sigaretten etc. Ik heb nog wel paniek aanvallen maar ik voel dat het de laatste in de cyclus zijn. Ik ben niet bang van een paniek aanval, niet meer althans. Ik ga er niet dood van, het is maar even. Ik voel dat ik daardoor sterker sta in mijn "gevecht" tegen de stoornis. Doorbreek je gedachte-gang door te accepteren dat je je voelt zoals je je voelt wanneer je die aanval op voelt komen. Het is enorm klote, maar het is niet zo erg als de psyche doet voorkomen. Bij mij hielp het om mezelf te vertellen dat het "oke" is dat ik me wat "anders" voel wanneer ik koffie dronk. Het is oke, er is niets aan de hand. Dit werkt bij mij vele malen beter dan in een staat van paniek mezelf 1000x te vertellen dat er niets aan de hand is.

Voorkomen is beter dan genezen. En dan heb ik het niet over het vermijden van zaken die paniek aanvallen kunnen oproepen. Voor mezelf vind ik dat wegrennen van de waarheid. Ik probeer mijn stoornis bij de hoorns aan te pakken. Niet bang zijn. Het komt allemaal goed.

My 2 cents.

Frank

frankvl76

Nieuw berichtdoor joke » zo 09 nov 2014 17:30

Hallo,

ook ik wordt helemaal gek van die paniekaanvallen, heb constant druk op mijn borst, was vrijdag bij mn huisarts en ,met ambulance naar ziekenhuis gebracht omdat er een lichte afwijking op het hartfilmpje te zien was.................ik dacht ik ga dood gewoon...... in het ziekenhuis aangekomen was alles vrij normaal en de uitslagen waren ook goed dus mocht ik weer naar huis,eigenlijk had ik natuurlijk blij moeten zijn maar dat is niet zo, omdat ik denk dat de cardioloog iets over het hoofd heeft gezien, ik ben zoooooo bang nu, waarom kan ik niet gewoon blij zijn heb het gevoel dat ik toch iets heb

:cry:
wie herkend dit
grtjes joke

joke

Nieuw berichtdoor distorted » za 27 dec 2014 17:50

Ik herken al jullie verhalen zo erg ik ben heel blij om dit te leen eerlijk gezegt ik voel me er wat beter van dat ik niet de enige ben en dat jullie allemaal leven is tog geweldig ik heb ook duizenden keren gedacht dat ik dood ging vanochtend nog ik denk zovaak per dag dat ik een hart aanval krijg of dat ik stik en doodga omdat ik geen lucht krijg zonder reden erge hyperventilatie elke dag chronisch heb ik het verschrikkelijk ik slik al een tijd sertraline (anti depresieva) ook tegen angst en ik moet zeggen dat het egt me heel hoed help ik raad het mensen aan met een paniek stoornis en ik heb therapie erbij dat kan gewoon het is natuurlij beter zonder medicijnen maar het geeft niet veel zeggen ze me ik kon zonder dat de deur niet eens uit ik durfde niet naar beneden te lopen me bed niet uit ik werd een ander mens echt heel jammer dat je wereld zo klein word door iets wat er niet is

distorted

Nieuw berichtdoor Chantaldenboef » do 12 feb 2015 21:02

Ik heb nu sinds 4 weken last van paniekaamvallen heel duizelig gevoel dat ik flauw ga vallen en heel onwerkelijk gevoel het beïnvloed alles dokter heeft medicijnen voorgeschreven maar ik durf het niet te nemen door de bijwerkingen morgen moet ik weer naar psygoloog

Chantaldenboef

Nieuw berichtdoor Sad-flower » di 07 jun 2016 17:04

Ik heb ook angst voor allergieën en ben bang dat mijn keel of tong opzwelt. Het is nu zo ver gekomen dat ik niet meer durf te eten want ben bang dat ik er allergisch voor ben.

Heb je misschien tips voor me, heb zo n honger :(

Mijn klachten zijn :

Hele strakke spieren in keel nek
Alsof mijn keel wordt dichtgeknepen
Dikke keel
Dikke klieren
Jeukende keel of ergens anders jeuk
Ademnood
Stikken

Sad-flower

Nieuw berichtdoor Sad-flower » za 11 jun 2016 12:20