Re: Angst en depressie

Nieuw berichtdoor Sasha123 » za 15 apr 2017 21:59

Hoi Coen,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het knap vind dat je je verhaal hebt opgeschreven. Ik ben een vrouw van 38 jaar en ik lijd ook aan een angststoornis. Bij mij is het vooral een sociale angststoornis. Ik herken wat je beschrijft over het niet krijgen van lucht. Die benauwdheid is afschuwelijk inderdaad!
Ik denk dat het beste advies dat ik je kan geven is om meer goede hulp te gaan zoeken. Een paar gesprekken bij een psycholoog lost dit niet op. Daar is meer voor nodig. Ook is het belangrijk dat je het idee krijgt dat een hulpverlener je begrijpt en dat je die persoon vertrouwt.
Zou je op zoek kunnen gaan naar een nieuwe psycholoog en misschien zelfs een psychiater? Ik ben niet per se voor medicijnen maar het kan wel verlichting brengen. En laat je niet wegsturen met: ach, het valt wel mee. je bent nog jong en het gaat wel over. Op jouw leeftijd werd ik ook stukken minder serieus genomen dan nu. Maar therapie en medicatie heeft mij wel geholpen. Ik ben zeker niet klachtenvrij en ik ben nog steeds onder behandeling, maar stapje voor stapje gaat het beter.
Succes en hou je haaks!

Sasha123

Keer terug naar Angststoornissen