Re: Bang voor mensen

Nieuw berichtdoor Cherry76 » di 13 maart 2018 08:00

Hoi Ralf,

Ik ben vroeger wel een tijd bang geweest voor mensen, door therapie en erkenning eroverheen gekomen. Het is één zin, maar daar zijn wel wat jaren aan voorbij gegaan. Ik lees dat je jezelf meer en meer isoleert, de neerwaartse spiraal. Als ik zie wat jouw hobbies zijn, wow! Is er misschien een manier om jouw cylcus te doorbreken met behulp van jouw psychiater? De eerste stappen zijn het lastigst, daarna wordt het makkelijker. Ik ben dingen gaan doen waar ik normaal bang voor ben. Spreken in het openbaar, dansen/optredens, gesprekjes aangaan met vreemden over het weer bijvoorbeeld. Klinkt makkelijker dan het is, dat was het niet... Buikkrampen, hoofdpijn, duizelig, klamme handen, hyperventileren maar ik probeerde het nog eens als het mij een keer niet lukte. Ik wens jou veel sterkte en succes. Hoe gaat het nu met je (jouw berichtje is van een maand geleden)?

Cherry76

Re: Bang voor mensen

Nieuw berichtdoor Radijs » do 05 apr 2018 18:30

Hoi Cherry,

Heel erg bedankt voor je reactie en steun. Het gaat nog niet goed met mij.
Ik sta nu op slechte voet met mijn psychiater bij wie ik al tien jaar onder behandeling ben.
Hij wilt van me af. Volgens hem kom ik mijn afspraken na, ben ik medicijngetrouw en bel ik af als ik niet kan komen. Goed gedrag wordt kennelijk afgekeurd bij GGZ Ingeest want volgens meneer Ridders is GGZ Ingeest alleen maar bedoeld voor mensen die hun afspraken niet nakomen en die achter hun vodden aangezeten moeten worden.
Vreemd, de wachtkamer zit altijd vol en meneer heeft het zo druk dat de juiste dosering medicijnen voorschrijven hem niet lukt, van terugbellen heeft hij ook nooit gehoord. Kortom, het is een flauwekulsmoes die impliceert dat hij mij gewoon niet mag.
Ik ben nog steeds eenzaam en erg depressief. Het liefst wil ik opgenomen worden maar volgens mijn psychiater gaat het te goed met mij. Onze gesprekken gaan echter alleen nog maar over een andere psychiater voor mij vinden, er is geen tijd om over mijn psychische gezondheid te praten dus wat weet hij nu feitelijk van mijn problematiek af? Een buitengewoon onkundige en niet empathische man waar ik niks aan heb.
Ik ben heel erg blij dat het jou gelukt is Cherry, om geleidelijk aan van je angsten af te komen. Goed gedaan, ik ben trots op je en blijf het volhouden :)

Groetjes,

Ralf

Radijs

Keer terug naar Angststoornissen