Re: Paniekaanval na ontspanning

Nieuw berichtdoor persephone » wo 05 jun 2013 13:20

Hoi Zonnig,
Wat jammer dat er niet eerder op jouw verhaal gereageerd is. Hoe gaat het nu met je?
Ik herken echt ontzettend wat je beschrijft. Ik heb momenteel erg veel last van angst voor de belastingdienst. Ook ik was, net als jij een aantal jaren geleden een bedrijfje gestart na mijn scheiding. De administratie "regelde"een bevriende boekhouder voor me. Deze heeft allerlei toeslagen voor me geregeld waarvoor ik nu de afrekening krijg. Het bedrijfje liep overigens niet en ik moest stoppen.
Door de stress daarna medicatie gebruikt waar ik vreselijk van ben aangekomen, ook geen geld voor de sportschool dus op eigen houtje aan het afvallen. Maar het is meer een soort boetedoening voor alle fouten die ik heb gemaakt.
En ik ben panisch geworden. Alsof mijn wereld instort. Ik weet nu dat er een terugbetaling aan zit te komen maar weet niet hoeveel. Het is een jaar toeslag die ik in zijn geheel terug moet betalen.
Ik voel me vooral een mislukkeling en heb dan, net als jij de neiging om van de stress direct de gekste dingen te doen om er maar vanaf te zijn. Ik heb gediagnosticeerde ptss en agorafobie waarmee ik hard aan het werk ben, en probeer wat ik leer in de fobietraining ook hier toe te passen.
wat ik ook doe, het knagende schuldgevoel voor geld blijft.

Heb jij al iets ontdekt waardoor je wat zekerder bent geworden>

groetjes persephone

persephone

Keer terug naar Angststoornissen