Re: gaat het over?

Nieuw berichtdoor mirmi » wo 06 maart 2013 23:47

Hi Tineke,

Welkom.
Het is erg vervelend als je je zo rot voelt.
Je ziet eigenlijk geen uitweg meer. Zo voel ik me ook hoor en denk de meeste van ons wel.
Mijn man heeft ook jaren gekend dat hij in een burn out zat en ik heb hem toen als een hoopje ellende jaar in jaar uit door zien gaan.
Nu zit ik er zelf diep in, maar zie ik juist aan hem dat hij enorm vooruit is gegaan.
Hij had ook angst ontwikkeld, angst dat hij zo overgeven als hij de stad in zou gaan, als hij naar familie feestjes zou gaan, noem maar op.
Langzaam is dat weer goed gekomen, zonder medicatie.
Hij heeft een maand medicatie geprobeerd, maar hij werd daar onwijs naar van en is er mee gestopt.

Ik zelf ben ook niet echt voor medicatie. Ik wil eerst al het andere mogelijke geprobeerd hebben. Als dat niet heeft geholpen, zou ik zelf toch wel gaan nadenken over medicijnen.
Het is gewoon niet fijn om je altijd rot te voelen.
Wij met angstklachten weten namelijk ook hoe mooi het leven ook wel weer kan zijn.

ooit komt de dag dat ook jij je weer lekker voelt.
Nu zul je dat zeker niet zo zien, maar het gaat je zeker lukken, houd moed!
groetjes

mirmi

Nieuw berichtdoor Tine81 » di 12 maart 2013 21:14

Ik ben vandaag bij de psychiater geweest. Ik ga toch aan nieuwe medicatie beginnen. Ik zit al zins voor de zomervakantie in de ziektewet. En ik zou toch graag weer actiever willen worden. Weer aan het werk gaan en mijzelf weer wat kunnen redden. Ik vind het vreselijk om mij zo afhankelijk te voelen. Niet naar de winkel kunnen, niet met vrienden/vriendinnen weg kunnen, niet op vakantie kunnen, gewoon niet kunnen genieten van dingen die ik normaal harstikke leuk vind. Dus ik ga het nog een keer proberen. Ik ben normaal ook niet zo voor medicijnen. Ik heb een hele tijd gehad dat ik er heel erg tegen was. Maar op deze manier lukt het mijzelf niet. Ik ben best stress gevoelig, dus als ik nu aan het werk zou gaan, dan worden de klachten erger, en dan ben ik zo weer in de ziektewet. Ik heb al veel geprobeerd, en ben nog druk met dingen bezig om mij beter te gaan voelen. Ben begonnen met running therapie, en ik oefen met naar buiten gaan, samen met iemand. Ik oefen met fietsen en wandelen. Soms push ik mijzelf, en soms gun ik mijzelf rust. En daarbij komt nog de kunst om te gaan accepteren dat dit iets is wat bij mij hoort. Ik ben een kei in mij er tegen verzetten, wat het alleen maar erger maakt.
Ik heb besloten om nog een keer medicijnen te proberen om meerdere redenen. Ik slik nu oxasepam..wat verslavend is en op de lange duur niet goed, dus daar zal ik een keer vanaf moeten. En omdat ik 2 personen ken die meerdere keren gestopt zijn met medicijnen, en achteraf zich met medicijnen beter voelden, en beter functioneerden dan zonder. En dat is wat ik graag wil. Ik wil graag weer genieten, en weer leven..en daar wil ik niet nog jaren op gaan zitten wachten. (en sowieso..je kunt ook niet daten zolang je nog zulke klachten hebt..dus het zal wel anders moeten..k blijf niet jong)

Tine81

Nieuw berichtdoor Anke » zo 24 maart 2013 16:50

Welke medicijnen heeft de psychiater je voorgeschreven? En hoe gaat het nu met je?

Anke

Nieuw berichtdoor Tine81 » di 26 maart 2013 21:29

Hij heeft mij Lexapro voorgeschreven. Anti depressiva..wat ook vaak tegen angst wordt gegeven. Ik slikte van te voren al oxasepam..en nu bij het beginnen van de lexapro slik ik die nog. Ik voel mij nu al een stuk rustiger in mijn hoofd als anders..heb nog wel mijn angsten..dus ik denk dat ik wel een hogere dosis nodig heb. Ik voel mij geen zombi ofzo. Maar al wel een stuk vrijer als een dikke maand terug. Ik ben kort geleden ook begonnen met runningtherapie. Dat moet ook erg goed zijn tegen angst..goed voor je zelfvertrouwen enzo. Dus ik ben op allerlei manieren bezig met weer wat rust en zelfvertrouwen te kweken :)

Tine81

Keer terug naar Angststoornissen