Re: Angstaanvallen in winkel

Nieuw berichtdoor RobN » ma 18 nov 2013 16:22

Hoi,

wat erg voor je. Ook met de baan die je hebt. Ik geloof dat je die taken eigenlijk ook niet wilt opgeven? Dat is toegeven aan de angsten en dat wil je toch niet?

Geef de psychologe wat tijd en sta er voor open wat die voor je kan doen. Ik kom uit zo'n situatie en heb het allemaal meegemaakt. Bij mij werkte de 8e psychologe uiteindelijk. Die kon pas doordringen tot mij. Nu ben ik vrij van angst maar weet precies wat jij doormaakt.

Ik had zo'n hekel aan die medicijnen. Ze hielpen ook niet. Mijn angst was sterker dan de pillen.

Nu ik behandeld ben en het zelf verder afgemaakt heb weet ik dat het aan het dénken ligt. Het kostte me ruim een jaar om los te komen.

Ik heb zo vaak winkels vermeden. Ik vertelde pas nog hoe een simpel fietsritje naar de bakker die 200 meter van mijn huis was, me soms een halve dag kostte voor ik het durfde. Want die 200 meter was voor een hyperventilatie aanval heel lang en als er een paar mensen in de bakkerij stonden stond ik buiten uit te rekenen hoe lang het zou duren voor ik aan de beurt kwam, plus de tijd om thuis te komen. Nu is dat voor mij verleden tijd maar ik ken dat gevoel nog zo goed.

Alles komt terug bij het denken. Probeer dit eens. Leer jezelf denken aan het verschil tussen thuis op de bank zitten en in de winkel staan. Wat is er eigenlijk anders?

RobN

Keer terug naar Angststoornissen