Re: angst bij niet weg kunnen? Hoe noem je dat?

Nieuw berichtdoor Diana27 » di 16 sep 2014 09:18

Hallo,

Sorry dat ik een late reactie geef, maar ik ben nieuw hier op het forum en herken wel je klachten!

Ik denk dat het een combinatie van angsten is.

Aan de ene kant claustrofobisch, je opgesloten voelen in kleine ruimtes zoals bv het karretje van de achtbaan, een lift, drukke trein etc.
En ook een angst om de controle kwijt te raken. Je bent afhankelijk van iemand anders en op dat moment moet je de controle aan iemand anders geven.

Ik heb bv vliegangst ( de controle ligt bij de piloot en heb zelf de situatie niet in de hand) Voel me opgesloten, want je kan niet zomaar het vliegtuig uitstappen op 11 km hoogte! Maar ook vind ik het minder prettig als ik naast iemand in de auto zit en zelf niet rijd. Je wilt eigenlijk zelf de regie in handen hebben.
Ik weer niet of jij dat ook hebt, maar tegenwoordig denk ik ook veel meer over dingen/ gevaren na. Is de constructie van de brug wel stevig? Zijn de karretjes van de achtbaan wel veilig? Wat nou als de remmen van m'n auto het opeens niet meer doen?
Dit zal je misschien ook herkennen?

Heel veel sterkte en ik hoop ook voor jou dat je snel weer de baas kan zijn over je angsten

Diana27

Keer terug naar Angststoornissen