Re: Diagnose: angststoornis. En nu....?

Nieuw berichtdoor Nietzsche » di 22 sep 2015 19:02

Tips

Ik zou het niet delen met je werkgever. Of hoogstens zeggen dat je stressgevoelig bent. Maar niet zeggen dat je een angststoornis hebt of zo. Dan ben je aangeschoten wild. Openheid is een leuk principe. Maar vaak begrijpen andere mensen niet wat je meemaakt.

En ik zou diep graven in jezelf waarom je sneller dan anderen angstig bent. Ik ben het niet met je psychiater eens. Het zijn niet alleen prikkels van buiten die iets met jou doen. Het is ook de manier waarop je er mee omgaat.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Bianca27 » vr 25 sep 2015 13:38

Hoi Ikbenhet,

Het is al een poosje geleden dat je dit onderwerp gestart bent. Hoe gaat het nu met je?

Ik ben heel nieuwsgierig naar wat de psycholoog eerder voor behandeling heeft gegeven. Waarom komt de psychiater met de diagnose angststoornis, terwijl je al langer klachten had en in behandeling bent geweest bij de psycholoog?

Ik heb, helaas, ook een angststoornis. Ik werk in een ziekenhuis en dacht dat ik een hartaanval kreeg. Gelukkig had ik net een klinische les gehad van de cardioloog. Hij dacht direct aan hyperventilatie. In mijn beleving had ik duidelijk symptomen van een hartaanval, dus eigenlijk was ik nog boos ook op die cardioloog. Wat een flut cardioloog moet je zijn als je een hartaanval niet herkent. Hij bleek toch gelijk te hebben. Ik had last van hyperventilatie. Ik ben direct naar de huisarts gestapt. Ik ben begonnen met Mensendieck, maar dat was niets voor mij. Ik ben al snel terug naar de huisarts gegaan om een verwijzing voor de psycholoog te vragen. Ik ben daar in februari dit jaar gestart en de diagnose angststoornis was snel gesteld. Daarom ben ik ook zo benieuwd waarom het bij jou niet eerder vast is gesteld. Ik wil liever geen medicatie, maar heb toch Oxazepam in huis voor als er echt iets mocht zijn. Het feit dat ik het in huis heb, zorgt ervoor dat Ik heb rustiger ben.

Ik heb mijn werkgever op de hoogte gesteld. Het autorijden is een hel voor mij. Op het werk ging het steeds slechter met me en nu loop ik al 3 maanden in de ziektewet. Ik denk dat het goed is om open kaart te spelen met je werkgever. Verwacht niet dat diegene het begrijpt, maar misschien zorgt het voor begrip voor je situatie.

Ik wens je heel veel succes met alles en als je wat wil vragen, vraag het dan gerust!

Bianca

Bianca27

Nieuw berichtdoor angsthaasje » zo 24 jan 2016 19:46

Hallo allemaal.
Ik heb ook een gegeneraliseerde angststoornis, een paniekstoornis en een schizoaffectieve stoornis.
Qua angst werkte Orap erg goed maar helaas moest ik vanwege hartkloppingen daarmee stoppen.
Nu slik ik enkel 20mg Tranxene 3 x daags zo nodig tegen de angst.

angsthaasje

Keer terug naar Angststoornissen