Re: Obsessieve-compulsieve stoornis (OCS / OCD)HELP

Nieuw berichtdoor astridjevnkh » wo 02 dec 2015 17:55

Ik voel me vaak achtervolgd door iets wat niet bestaat.
Als ik alleen door de schoolgang loop bijvoorbeeld krijg in inneens een rilling en begin ik naar de uitgang te lopen.
Ik weet niet goed wat dit is maar dat is nog niet alles, op mijn schoolbank ligt altijd alles evenwijdig met de rand van mijn bank ook mij pennen die ik op die moment gebruik liggen evenwijdig met mijn pennenzak.
Als ik lings een voet opzij zet heb ik de dwang dit rechts ook te doen en zo kan ik nog vanalles opnoemen.
Ik heb vaak de gedachten bij als ik iets doe dat ik op een gegeven moment zeg oke en NU stop ik anders gebeurd er iets, ook bijvoorbeeld als ik aan het wandelen ben of ik loop door huis heb ik inneens de dwang de muur of ik weet niet wat aan te raken.
Ik weet niet of dit nog normaal is maar ondertussen ben ik al 13 en ben een klas overgeslagen dus mijn intelligentie is niet laag maar ik wil graag weten wat ik hier allemaal aan kan doen.

astridjevnkh

Re: Obsessieve-compulsieve stoornis (OCS / OCD)

Nieuw berichtdoor Rag88 » wo 17 aug 2016 23:55

Goedenavond,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar moet mijn verhaal kwijt. Ik heb een dwangneurose en die is het ergst als ik naar bed ga. Ik controleer alles zo vaak of alles dicht of uit is dat ik er moe van wordt. Voordat ik ga slapen ben ik al een half uur kwijt aan controleren. Begrijpt iemand mij?

Rag88

Keer terug naar Angststoornissen