Re: Angst voor (on)eindigheid

Nieuw berichtdoor angsthaasje » gisteren 14:32

Ik herken absoluut je angst! Ik had hier vorig jaar oktober opeens zo erg last van. Het was op een nacht dat ik wakker werd en dacht wow als je eenmaal dood bent dan ben je voor altijd dood, maar wat is dan voor altijd? Wat is de oneindigheid ervan en wat gebeurd er dan allemaal. Ik werd er helemaal gek van. Het voelde of we met zijn allen als ratten gevangen zijn op deze wereld. Ik kon me ook gek denken aan het feit hoe oneindig de ruimte is en waar de ruimte dan weer in zit. Het werd zelfs zo erg dat ik er niet meer van kon eten of slapen. Ik ging als een zombie naar mijn werk en had continue paniekaanvallen, ik kon niet meer helder denken en het leek net of ik een vreselijke nachtmerrie zat. Ik was helemaal gesloopt en was echt bang dat ik een soort van psychose zou raken. Uiteindelijk naar de dokter gegaan om weer terug te gaan naar een psycholoog (aangezien ik ook last heb van andere angststoornissen) daarbij kreeg ik oxazepam voorgeschreven, dat is een kalmerend middel. De combinatie van oxazepam en de EMDR-behandelingen bij de psycholoog heeft mij wel rustiger gemaakt en nu denk ik er gelukkig niet zo vaak meer aan. Misschien is een EMDR-behandeling ook wel een oplossing voor jou. Verder doe ik veel ademhalingsoefeningen, mindfullnesoefeningen en ben sinds kort gestart met anti-depressiva aangezien ik het stofje serotonine mis en veel last heb van paniek- en angststoornissen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je angst minder gaat worden.

angsthaasje

Keer terug naar Angststoornissen