Re: Continue angst en stress maar weet niet waarom. Help.

Nieuw berichtdoor Sanne01 » di 23 okt 2018 13:52

hoi marcel,

ik herken heel erg wat je zegt. ik zit zelf ook in een burnout en ik heb ptss.
ikzelf vind het heel moeilijk te accepteren dat mijn klachten hier vandaan komen.

bij mij begon het in juni, ik zat rustig op de bak en ineens kreeg ik het warm, oorsuizingen, duizelig, licht in mijn hoofd. een paar weken later kwam hier benauwdheid bij, en op dit moment kan ik een hele waslijst met klachten opnoemen.

Bij mij is het de angst om ziek te zijn, waarom? ik zou het niet weten..het belemmerd echt mijn hele leven, ik durf niet meer alleen ergens naar toe te gaan, het liefst zit ik de hele dag op de bank, ookal weet ik dat dit ook niet de oplossing is.

ik ben uiteindelijk door de huisarts doorverwezen naar de psycholoog, ben jij al bij de huisarts geweest? ik krijg nu emdr therapie, wat vooral gericht is op mijn ptss, maar ik hoop binnenkort ook cognitieve gedragstherapie te krijgen, wat goed schijnt te helpen bij mensen met angstaanvallen.

ikzelf zit nu ook op het punt dat ik denk van, ik trek dit niet meer, het is te veel..het is echt gewoon een kutgevoel, en wat ik vooral beangstigend vindt is dat je niet weet wanneer het weer over gaat.

ik raad je toch aan naar de huisarts te gaan (mocht je dat nog niet gedaan hebben) wie weet dat een bepaalde therapie je al op weg kan helpen.

groetjes sanne

Sanne01

Re: Continue angst en stress maar weet niet waarom. Help.

Nieuw berichtdoor Marijke31 » di 23 okt 2018 17:29

Hoi marcel,

Heel herkenbaar wat je schrijft over continue spanning en stress. Ik heb sinds augustus last van paniekaanvallen.
Inmiddels krijg ik cognitieve gedragstherapie bij een psycholoog maar daarnaast fa ik ook naar een psychosomatische fysiotherapeut. Hier heb ik echt heel veel aan. De fysio kijkt naar de balans tussen je lijf en je geest. Ik heb daar al veel ademhalingsoefeningen geleerd.
Nu ik beter weet hoe ik moet ademen in stress situaties zijn al veel van mijn klachten verdwenen. Ik was bijvoorbeeld vaak duizelig of erg gespannen spieren zodra ik de deur uit stapte. In het begin durfde ik bijna de deur niet uit.. wat mij uiteindelijk het meest helpt is om toch de deur uit te gaan en te ervaren dat er niets gebeuren gaat. Zo krijg ik weer wat vertrouwen.
En door de behandelingen bij de fysio en psycholoog ben ik minder bang voor de paniekaanvallen. Ik weet nu hoe ik er mee om kan gaan en dat maakt me een stuk minder angstig.

Er is ook een heel boek over angst wat je zou kunnen helpen, het heet: stap voor stap je angst overwinnen.
Daar heb ik ook veel aan.

Ben jij al bezig met therapie oid?
Sterkte!
Groetjes

Marijke31

Keer terug naar Angststoornissen