hallo,
ik ben een jongen van 17 jaar oud.
Heb nu al iets van 8 weken last van aanvallen van hyperventilatie/paniek.
Kheb altijd gezond geleefd en sport ook veel ( enige ongezonde is eig dat ik teveel koffie drink)
Ook bij mij wordt er gezegd dat het stress is ( al zou het volgens de psycholoog ook kunnen zijn om een traumatische ervaring die ik heb gehad). De enige reden dat ik nog niet naar het ziekenhuis/SEH ben geweest is omdat mijn moeder die zelf in het ziekenhuis werkt zegt dat het echt niet meer is dan hyperventilatie. ben al wel een keer op school bijna met de ambulance afgevoerd maar nadat ze een aantal testjes hadden gerund (ecg bloedsuiker, bloeddruk) en de aanval afnam ben ik alsnog gewoon naar huis gegaan.
kheb tot nu toe veel geprobeerd te doen om het te verbeteren maar het is eigenlijk alleen maar verslechterd over de weken. Ik ben erg bang dat ik door mijn angst mijn studie ga verpesten waarvoor ik mijn P moet gaan halen in mijn eerste jaar , ook bang dat mijn relatie eronder gaat lijden want ik ga straks 2 weken naar het buitenland met mijn vriendin en denk niet dat ik dat aankan als ik deze problemen heb ( heb het haar nog niet eens verteld omdat ik hoop dat ik er nog uit zal komen)
Vraagje: Heeft het doen van een onderzoek bij de cardioloog bij jullie rust gegeven?
En kostte dat geld of wordt dat door de verzekering gedekt?
momenteel heb ik besloten om in therapie te gaan.. ik voel me zo stom omdat ik zelf mensen beter wil laten voelen in hun vel en ik kan mezelf niet goed laten voelen... Dank jullie voor al jullie verhalen
zit op het moment ook bij een fysio en een psycholoog. Heb vaak na/tijdens aanvallen dat ik idd huilmomenten heb en daar voel ik me ook dom bij want ik herken mezelf er gewoon niet in. Ook van mijn paranoide gedrag wordt ik helemaal gek. Ben nu vaak nachten aan het doorhalen omdat ik te bang ben om te slapen ( controleverlies) en dat helpt ook niet echt bij als je je top wilt voelen. Je weet pas hoe fijn het is om normaal en gezond te zijn op het moment dat je het niet bent ;/