Re: Hartoverslagen, duizelig, angst. Wie herkent dit..?

Nieuw berichtdoor Sanniej » zo 19 jan 2014 23:51

Niemand? Alsjeblieft...

Sanniej

Nieuw berichtdoor Angst Professor » ma 20 jan 2014 09:06

Hoi,

Ik herken me er zeker in. "Stress" en andere dingen kunnen hiervoor zorgen. Althans bij mij toen ik een paar jaar geleden ook thuis moest zitten vanwege overspanning en een burn-out. Ik had veel angsten en maakte me alleen nog drukker om dingen. Ook dacht ik dat er iets mis was met mijn lichaam.

Ik heb zelf jaren toen een circuit doorlopen op verzoek van de huisarts. Helaas hielp het reguliere circuit niet voor mij, hoewel het zeker goed kan helpen bij sommige mensen. Uiteindelijk toen ik hulp ging zoeken in een andere hoek(alternatieve) bleek dat mijn waarvan ik dacht fysieke klachten, psychosomatische klachten. Toen we eenmaal daar achter kwamen kon ik er aan werken. Gelukkig heb ik nu daar geen last meer van.

De klachten die je nu ervaart(hoewel ik natuurlijk geen 100% zeker van ben) maar klinkt voor mij als "psychosomatische" klachten. Gelukkig zijn die(en je angststoornis) goed te behandelen.

Angst Professor

Nieuw berichtdoor verpleegkundige » ma 20 jan 2014 21:53

hoi wil ook reageren op je bericht.
ben simone en ben 26 jaar oud.
heb toen ik 19 was (vriendin van mij is overleden toen)
ook erg last gehad van hyperventilatie maar bij mij was het chronische wil zeggen kreeg niet echt aanvallen masr eas
de heledag moe duizelig lag op bed veel.. dat heeft ongeveer 7 maanden geduurt
daarna weer uit het nix de oude.
ben verpleegkundige opleiding gaan doen heb 2 jaar geleden afgerond en werk nu im het ziekenhuis op de spoet.
nu sinds ongeveer 5 maanden kreeg ik weer die klachten duizelig moe onwerkelijk gevoel
maar heb er nu ook hartoverslagen bij elke dag wel wat
en omdat je zelf verpleegkundige bent en ik regelmatig mensen met hartinfarct op de spoet tegen kom
dacht ik heb het ook aan mij hart... heb een ego laten maken die was goed. bloed ook goed.
en met een 24 uur kasje gelopen en daar waren die overslagen goed op te zien
maar het kan geen kwaad maar is wel een vervelende aandoening.
nu heb ik er verstand van duz ben samen met een collega (die is dokter)
het gaan uitzoeken want ja ze kunnen zeggen je word er 100 mee dat is ook zo
maar het is wel erg vervelend en beangstigt en ik werd er dood moe van
conclusie het kan echt geen kwaad ook al heb je er 300 per dag..
en ik rust komt het meer voor dan als je bezig bent. je ademhaling kan je ook helpen.
adem vanuit je buik... en er is een pil propranlol is een batablokker maar ook een rustgevende middel
wat niet verslavend is.. ik neem het nu 5 weken elke ochtend c10 milligram en heb er een stuk minder last van
en ben ook rustiger . hoop je hierbij te helpen. . gr

verpleegkundige

Nieuw berichtdoor Sanniej » vr 24 jan 2014 14:45

Allebei bedankt voor jullie reacties! De psycholoog waar ik door behandeld wordt heeft inderdaad ook al aangegeven dat het zeer waarschijnlijk om psychosomatische klachten gaat. Ergens diep van binnen weet ik dat ook wel, want als ik minder pieker, angstig en gestrest ben, dan nemen de klachten ook weer wat af. Maar ja, het zou zo fijn zijn als ik eenmaal gewoon helemaal klachtvrij zou zijn.

En dankjewel Simone voor jouw bericht. Toch weer een geruststelling om weer van iemand te horen dat het geen kwaad kan die hartoverslagen. Ik weet ook dat als ik er minder op let en mee bezig ben, dat ik het dan ook minder voel. En ademhaling lijkt ook van grote invloed te zijn. Ik heb het twee keer gehad toen ik heel erg verkouden was. En een keer dat ik ook heel slecht ademde vanwege angst en stress. Als ik zorg dat ik rustig blijf en ook rustiger adem vanuit mijn buik, dan lijkt het op een gegeven moment ook af te nemen en weer weg te gaan. Maar het is zo angstaanjagend. En op het moment ben ik al bij het minste geringste gestrest en angstig, dus ik hoop dat mijn behandelplan bij de psycholoog ook snel gaat starten.

Sanniej

Nieuw berichtdoor maik87 » zo 08 jun 2014 09:29

Misschien een late reactie... Maar ik maak 100% hetzelfde mee!!!

maik87

Nieuw berichtdoor verpleegkundige » do 19 jun 2014 18:08

Hoi iedereen, ik slik nu sinds 4 weken magnesium citaat, en het begint sinds dag of 5 te helpen hartoverslagen zijn stuk minder, en doe nu ook elke avond ademhaling oefeningen, 5 sec in 6 sec uit ademem 3 x15 keer,,, en voel me stukken beter, vledeweek cardioloog geweest, weer met 24 uur kasje gelopen, hald jaar geleden had ik 17000 overslagen per der, ja echt vet veel maar cardioloog zei dat het heeeeeeel vervelend is maar geen kwaad kan,, nu had ik er 900 per dag na is al de helft minder en heb er ook ene dag wat meer van dan de andere, moet over 2 jaar weer een keer terug komen, hoop dat mensen hier wat aan hebben, want geloof me het is erg ontprettig die rot overslagen gr simone

verpleegkundige

Nieuw berichtdoor Barbaravdstadt » wo 22 okt 2014 17:15

Beste Sanniej,

Ik begrijp helemaal wat je doormaakt. Ik heb precies dezelfde klachten en angsten. Ook vaak bij de dokter geweest voor onderzoeken en hart filmpjes.
Ik ben ook erg blij dat je dit forum bent begonnen omdat hij mij ook een beetje heeft gekalmeerd.
Dat het niet ernstig is dat je hart vaak een slag 'overslaat'.
Dus daar wou ik je in ieder geval even voor bedanken!

Barbaravdstadt

Nieuw berichtdoor Bastiaan » ma 10 nov 2014 21:40

Hallo allemaal,

Ik heb ook regelmatig last van die rot hartoverslagen. Ze zeggen dat je er niet
op moet letten, maar wat gebeurt er dan? Ja hoor, ze worden steeds erger, alsof je
gedwongen wordt er alle aandacht aan te schenken. Het is niet ongevaarlijk beweren ze.
Ze vergeten echter een ding: de druk op je hoofd en die kan bij te grote drukverschillen
leiden tot een hersenbloeding of infarct! Bij mij zijn ze soms zo hevig dat het lijkt
alsof mijn keel wordt dichtgeknepen. Soms ben ik het zo zat dat ik mezelf keihard
op de borst ga rammen of expres heel lang mijn adem inhouden. Ik wordt er zo boos
om als ik er last van heb. Niet gevaarlijk, maar vervelend, of misschien toch gevaarlijk?

Vriendelijke groet,

Bastiaan

Bastiaan

Nieuw berichtdoor Lee » ma 15 dec 2014 14:25

Hallo allemaal,

Ik herken het ook allemaal en het is vreselijk! Er komt ook nog bij dat ik continue pijn heb op mijn borst door het druk maken. Je voelt gewoon alles wat er in je lijf gebeurt. Bij de fysio ben ik geweest maar dit werkt niet eens doordat alles altijd maar aangespannen is. Heb enorme hoofdpijn door de spierspanning in mijn nek en dit straalt uit naar mijn armen en vingers. Mijn gedachte is altijd wat als ze een fout hebben gemaakt en ik toch een hartkwaal heb? Dan lig ik hier straks. Wat ik ook fijn vind om te praten met mensen die hetzelfde meemaken. Dit werkt ook goed als een soort therapie. Misschien dat er mensen geinteresseerd zijn in meer contact om elkaar te helpen?

Ik kan 1 tip meegeven om te doen. Ga sporten en bewegen, mocht je dit niet durven vraag dan of iemand die je vertoued langs komt en doe de volgende oefening. Ren 3 x de trap op en af en ga daarna stil op de bank zitten. Hierdoor gaat je hartslag omhoog en merk je vanzelf dat deze ook weer heel snel zal dalen (je hebt immers voor je gevoel al 83 x een hartaanval overleefd of bent deze voorkomen). Dit is natuurlijk niet mogelijk en daardoor weet je ook dat het daar niks mee te maken heeft. Ook helpen ontspanningsoefeningen.

Lee

Nieuw berichtdoor Ricardo » ma 15 dec 2014 21:34

Ik herken dit helemaal het begon bij mij een hyperventilatie zonder angst uit het niets daarna alles gekomen in combinatie met een griep toen veel ongewone klachten erbij gekregen zoals gewrichtspijn ontzettend moe overal pijn en kramp naar de dokter geweest vitamine D gekregen bijna opgeklaard begon het weer opnieuw ditmaal met kramp op de borst echt een constante druk vervelende zeurende pijn kon niet eens 20 meter lopen fatsoenlijk heb een flinke twee dagen last gehad en helemaal op, toen langzaam fietsen opgepakt en zo ging het iets beter en nu kan ik nog heel weinig hebben snel angst om de meest stomste dingen maar vooral dat je heel erg naar je lichaam luistert en eigenlijk het gevoel hebben dat je heel beperkt ben omdat je het idee heb dat je lichaam elk moment kan falen. Echter pak ik nu wel alles weer op en dat zou je ook zeker moeten doen want het is echt een nare visuele cirkel. Nu ben ik ook weer aan het sporten geslagen en het voelt goed en vertrouw op je lichaam,, Succes allemaal! Ook mensen die hierbij vreselijk veel zijn Afgevallen ik woon namelijk altijd rond de 69 en nu gemiddeld 63 in een week met deze klachten. Nu ben ik gelukkig wel weer aan het aankomen dat is dan wel weer fijn. Kon namelijk die hele week niet fatsoenlijk eten.

Ricardo

Nieuw berichtdoor Lee » di 16 dec 2014 13:15

Hallo,

Ricardo, ik ben zelf ook veel afgevallen hierdoor. Dit kan nog wel wat blijven aanhouden, heb het nu bijna 4 maanden en blijf nog afvallen terwijl ik wel eet. En wat je zegt overal pijn bij mij vooral op mijn borst precies waar mn hart zit steken. Dit is doodeng en daardoor komt het elke keer terug. Ik word dan weer duizelig en ga weer doemdenken. Hoe ben je van deze pijn afgekomen? Heb je ook zo een slap gevoel in je armen?

Bedankt weer :)

Lee

Nieuw berichtdoor Ricardo » wo 17 dec 2014 00:13

Veel afleiding zoeken, bewegen en aan leukere dingen denken, Armen zijn inderdaad gevoelsmatig heel zwak en heb verder nog hele stijve spieren, Ik ben zeker nog niet van de pijn af loop er nu al ruim een maand mee rond, veel ups en downs heb nu voornamelijk pijnlijke gewrichten wat ik voorheen niet had, hartklachten zijn wel afgenomen door het bewegen, dus dat zie ik wel positief in nu ben ik van plan om koude douche therapie te nemen voor het versterken van het immuunsysteem, samen met het sporten, hopelijk geeft dat ook succes met de gewrichtspijn.

Ricardo

Nieuw berichtdoor hakkie26 » za 17 jan 2015 20:41

Ook ik ben één van de velen die de verhalen herkent! Niet te geloven wat angst, hartoverslagen, etc. met je leven kunnen doen. Vanaf mijn 14e heb ik (met tussenpozen dat het iets beter gaat) last van hyperventilatie, angst, hypochondrie, etc. Telkens wanneer je denkt, nu gaat het weer iets beter, komt er weer wat nieuws. Ik kreeg ook last van hartoverslagen, vervolgens onderzoeken bij de cardioloog, holter, etc., waaruit (zoals enigszins verwacht) niets kwam... Ik deed vanaf mijn 11e jaar heel fanatiek 3x per week aan volleybal, maar dit werd iedere zaterdag voor de wedstrijd, en later zelfs ook voor de trainingen, een strijd tegen alle spanning. Verkrampte spieren, een verkeerde ademhaling, hartoverslagen, alles zorgde ervoor dat ik niet meer kon presteren. Iets wat ontspanning was, werd echt een enorme spanning! Ik moest er dus helaas een punt achter zetten, omdat ik mijn lichaam totaal niet meer onder controle had. Daarnaast ben ik ook nog eens enorm hypochondrisch, bij alles wat ik voel, denk ik : ojee, dit is vast iets ernstigs. De enorme focus op je eigen lichaam zorgt ervoor dat je ook echt ieder pijntje voelt en daar wordt je alleen maar meer gestresst van. Na het stoppen met volleybal ging het even wat beter, maar het blijkt dat ontvluchten ook geen zin heeft, want ook nu, ik ben bijna 35, heb ik weer enorm veel last van overslagen en stress. Ook mijn werk (coördinerende functie in de zorg) heeft er onder te lijden. Telkens wanneer ik een gesprek aan moet gaan, raakt mijn hele lichaam verkrampt en krijg ik hartoverslagen, die er dan weer voor zorgen dat ik niet meer uit m'n woorden kom en dat ik nog meer verkramp. Kortom, van het een komt het ander en ondertussen vergeet je gewoon te genieten van het leven en dat maakt me echt enorm ongelukkig.... Maar ik ben in ieder geval erg blij om te lezen dat er meerdere mensen last van hebben en dat je er wel gewoon oud mee kunt worden. Dat geeft in ieder geval weer wat moed. Sanniej, hoe gaat het nu met jou? (Sowieso voor alle "medelotgenoten" heel veel succes!!! )

hakkie26

Nieuw berichtdoor getkate » do 29 jan 2015 18:04

wat jij beschrijft heb ik ook en is 100% toe te schrijven aan stress/niet lekker in je vel zitten.

Ik heb vier jaar geleden het volgende meegemaakt, ik kam om 0800 op mijn en startte mij pc op, niets aan de hand, geen vuiltje aan de lucht, ik ging koffie halen en zitten en toe begon het: druk op de borst, tintelingen in mijn arm en heel kortademig, HEEL kort ademing.
Ik heb mij direct ziek gemeld en ben direct naar de doctor gegaan, die heft een ECG gedaan, bloed druk gemeten, daar zijn "jij heb last van een zware hyperventilatie aanval" stress dus.

ook ik ben van de ene pysch naar de andere gegaan niet hielp, ik ben toe bij een geode acupuncturist gekomen en bij na direct na mijn eerste behandeling leek ik wel herboren.

Dit is allemaal leuk maar daarmee is het onderliggende probleem niet opgelost, tenminste niet bij mij.
Mijn probleem is dat ik veel maal, dus veel denk en niet veel kan of mijn zelf wil ontspannen.
Ik moet mij opnieuw leren te ontspannen, dit houdt in mediteren, klink spacey maar als je het goed beheerst help het echt.
Ik heb helaas geen kant en klare oplossing voor jou, dat ik persoonlijk, maar get op de je stress en eet gezond, geniet meer van het leven zijn de basis elementen.

Ik heb dat je hier wat aan hebt
Success !

getkate

Nieuw berichtdoor RVV1975 » wo 11 maart 2015 18:19

Hoi Sanniej,

Het is nu 14 maanden later nadat jij op dit forum dit topic bent gestart. Ik ben erg benieuwd of Psychosomatische fysiotherapie in de tussentijd jou oplossingen heeft geboden en of het nu beter met je gaat. Wellicht kun je hier iets over zeggen op dit forum...

Vorige week heb ik weer met mijn huisarts gesproken en nadat ik zelf Psychosomatische Fysiotherapie voorstelde leek hem dat een goed idee, dus ik ga er naar 1 op zoek. Wellicht heb jij en anderen iets aan mijn verhaal; ik ben een 39 jarige man en ben al bijna 20 jaar bekend met hartoverslagen, fladders, spanningsgolven in de maag-middenrif-hartstreek maar de laatste 6 jaar sinds ik zelfstandig internetondernemer ben is het nooit langer dan 2 weken weggeweest. Ups en downs dus. Nooit durfde ik hiermee naar de HA en al zo lang dacht ik
dat ik serieus iets aan mijn hart had/heb. Een enigszins normale overslag kan ik nog wel mee omgaan, maar ineens zo'n gevoelsmatige enge stroomschok uit het niets, dat is andere koek. En als er dan meerdere malen achter elkaar volgen alsof iemand in je hart knijpt, dan is de paniek en angst compleet. Zweten, slecht ademhalen (deed ik waarschijnlijk al voor de overslag) maken je angstiger en je wordt pas rustig als de overslagen stoppen.

In 2014 ben ik twee keer op de Eerste Hulp belandt en op een vrijdag in een erg drukke periode met heeeel veel stress ging het behoorlijk mis. Een flinke aanval waarbij het hart heftig bleef overslaan en ik werd maar niet rustig. Eerste Hulp, hartmonitor, uitgebreid bloedonderzoek wezen niets uit. Een oxazepam en ze stuurden me weer naar huis. De volgende ochtend toen ik wakker werd naar de badkamer en bij het bukken tijdens een slok water begon het nog even opnieuw maar dat was van kortere duur. Na het weekend heb ik bij mijn dokterspraktijk een andere dokter gevraagd. Die ik eerder had moest nodig met pensioen en vond mij maar een zeur. Mijn nieuwe dokter was voortvarend en stelde gelijk een ECG voor. Die was helemaal goed en mijn bloeddruk was waar vele mensen voor zouden tekenen. Daarna kwam ik op een wachtlijst voor een kastje van IPT Medical, die mocht ik een maand bij me dragen behalve tijdens douchen of zwemmen. In een maand tijd heb ik 12 opnames gemaakt. Als het gebeurde drukte ik op een knop en begon het kastje op te nemen inclusief 30 seconden voor ik op de knop drukte. Zo werd het dus gevangen. Huisarts vond de uitslagen niets verontrustends en bij een gezond hart volkomen ongevaarlijk.

Volgende stap: doorverwijzing naar een cardioloog. Meerdere ECG's, een ECHO, fietstest, 24 uurs holter en zelfs een uitgebreide MRI scan met dikke naald en contrastvloeistof voor de hartspier wezen uit dat mijn functioneel dik in orde is. Ik uiteraard blij en opgelucht. De cardioloog gaf aan het kort en zakelijk te willen houden en verzocht mij over 5 jaar maar eens terug te komen.

Maar ja, wat als de klachten blijven, of terugkomen? Wat moet ik dan? Weer naar de EH? Medio Januari 2015 kreeg ik de laatste uitslag van de MRI en ik was toen volop in beweging door een verhuizing met minder klachten. Samen met het goede nieuws zag ik alles ineens weer positief in. In Februari ging ik weer zoals altijd lange dagen in een verkeerde houding achter mijn MacBook zitten en of het nou wel of niet oorzaak-gevolg is, daar ging ik weer! Veel angstige overslagen, eng gevoel, en moeite met er overheen zetten. Eerlijk, ik loop nu niet rond met de continue angst (misschien wel onbewust) dat ik iets aan mijn hart mankeer maar als hij weer van slag raakt een paar dagen, dan kom je gewoon weer in dezelfde vicueuze cirkel. Iets wat velen met deze klachten zullen herkennen. Deze website is niet de enige waar dit aan bod komt, ik schrik er eerlijk gezegd van hoeveel mensen (jong en oud) hiermee rond lopen. En allemaal gaan we door de medische molen en staan we er toch redelijk alleen voor.

Nu ga ik dus Psychosomatische Therapie doen, ik wil minder schrikken van die enge overslagen spanningsgolven die soms ook wel eens uit de maag of het middenrif lijken te komen. Deze therapie kan zowel je lichamelijke leefpatroon verbeteren als wel het psychische vlak, de angst. Wanneer mensen hier meer ervaring mee hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Take care iedereen! ;)

RVV1975

Nieuw berichtdoor Nicki » vr 20 maart 2015 09:52

Ook ik herken deze klachten. Bij mij is het ongeveer 3 jaar terug begonnen. Na een traumatische ervaring is het allemaal begonnen. ik had elke dag last van paniekaanvallen. Ik ging bijna elke dag naar de huisarts als ik zo'n aanval kreeg. Durfde niet meer naar buiten te gaan, en ik kon niet eens meer in ov rijden!! Ik kon niet tegen de drukte. Daarna kreeg ik oxazepam van mijn huisarts voorgeschreven. Ik kreeg juist meer aanvallen door de oxazepam. Na een tijdje met de paniekaanvallen werd ook hypochondrie bij mij vastgesteld. Ik had geen leven meer, ik leefde als een zombie. Ik kon niet slapen, omsat ik de gedachte had dat ik dood zou gaan in mijn slaap. Toen was ik begonnen met cognitieve therapie bij de psyq. Het heeft me wel enorm geholpen. Althans voor 6 maanden. Na zo een therapie gaat het bij mij ongeveer 6 mnd goed, en dan begin ik weer met ramp denken. Nu heb ik weer last van, omdat ik dagelijks hartoverslagen heb. Ik vind die overslagen zoooo vervelend. Ik heb al onderzoeken gedaan(ecg,24 uur met zon kastje gelopen) alles was in orde. Ook al weet ik dat het geen kwaad kan, schrik tog na die overslagen, waardoor ik weer ramp gaat denken en weer een paniek aanval krijgt.

Nicki

Nieuw berichtdoor Nastassja » di 26 mei 2015 09:49

Ik ben nieuw hier en heb al 3 jaar last van hartoverslagen. Eerst in extreme vorm 15000 per dag en na een ablatie (wegbranden van foute cellen) "nog maar" 200 per dag. Ze blijven zooooo beangstigend en je kan er gewoon niet omheen want ook al voel je die keiharde bonk na een overslag niet altijd, dan voel ik nog steeds zo'n warme vloed door mijn borst en maag heen gaan als die pauze tussen de hartslag is geweest. Herkend iemand dat? Ik kan er niet aan wennen en mezelf erbij neerleggen, elke keer na 1 of meerdere overslagen moet ik echt bijkomen en speelt nervositeit uren lang in mijn lijf en hoofd. Wat een ellende dit... Ik heb ook daardoor dagelijks doodsangsten, elke dag ; oh ik voel vandaag wel heel veel onrust dan kan ik dus erop wachten dat mn hart ermee stopt....

Nastassja

Nieuw berichtdoor sien » do 28 mei 2015 17:36

Hoi allemaal ,
Ik heb dit allemaal al sinds mijn 19de en ben nu bijna 60.Het is mijn hele leven blijven achtervolgen ,met periodes die goed waren en met ellendige periodes van angst ,paniek ,duizeligheid ,hartoverslagen ,bang om op vakantie te gaan ,geremd in alles ,niet fietsen ,niet te ver wandelen ,niet zwemmen ,leven gelijk een oude versleten vrouw,niet uiterlijk ,maar innerlijk! Gisteren bij cardioloog geweest alles ok ,juist twee harde hartoverslagen ,goed voor de hele avond angstig te zijn , boem boem en dan eens hoesten ,zo krijg je weer een normaal ritme ,maar moet dat altijd zo blijven. De cardiologen die ik in al die jaren bezocht heb ,tiental,de laatste is een prof,hij heeft mij een onder de hartscan laten gaan ,omdat hij twijfelde of ik een oud infarct heb,de scan wees uit van niet ,maar gisteren vroeg ik daar weer naar en hij zei ,elke cardioloog die de ecg zou zien ,zou daarvan uit gaan ,maar de scan heeft bevestigd van niet ,dus ik voel mij daar dubbel bij,
juist twee harde slagen , boem boem en nu weer angstig
kennen jullie dat?
Grtjes

sien

Nieuw berichtdoor ptries » vr 29 mei 2015 10:01

Hoi Sien,

Ik heb regelmatig twee harde hartkloppingen en soms meerdere achter elkaar. Als ik mijn adem dan kort inhoud gaat het meestal weer over. Over het algemeen komt het ' s svonds voor en in mindere mate 's ochtends. Ik merk dat als ik me er druk om maakte (in het begin deed ik dat nog weleens) of mezelf eraan irriteer dat het dan juist blijft
Als ik het accepteer en het gewoon als iets vervelends zie dat over een paar min weer over, is het inderdaad ook zo weer over. Ik ben overigens 24 jaar en met mijn hart is verder niets mis. Heb al 2 hartfilmpjes gehad (als onderdeel van een groter onderzoek, niet op eigen verzoek) en is niets uitgekomen.

ptries

Nieuw berichtdoor sien » za 30 mei 2015 14:44

Hoi ,
Ik merk vooral als ik vlaai ,koek ,chocolade,snoepjes enz , heb gehad en dan de nodige stres ,dan heb ik hartoverslagen ,ik ga elk jaar op controle bij een cardioloog ,maar als er die overslagen zijn vergeet ik wat hij heeft gezegd ,"het kan geen kwaad",nee maar ik durf wel bijna niks ,niet fietsen ,niet ver weggaan , altijd bang al is het in het achterhoofd ,gelijk een waakhondje Daarbij heb ik regelmatig evenwichtsstoornissen ,en duizeligheid S'morgens vind ik het altijd heel moeilijk en ook s'nachts ,Ik heb tijden gehad dat het makkelijker ging ,maar nu zit ik echt in een dip!

sien

Nieuw berichtdoor ptries » za 30 mei 2015 16:49

Toevallig ben ik er sinds 2 maanden achter dat ik een evenwichtsstoornis heb in plaats van chronische hyperventilatie. Ten minste, de chv is het gevolg van die evenwichtsstoornis. Je zou eens bij een chiropractor langs kunnen gaan? Zij hebben het bij mij geconstateerd en na een aantal behandelingen gaat het al een stuk beter. Ik ben daarvoor bij o.a twee neurologen en kno-arts geweest, maar volgens hen was er niets aan de hand. Tenzij je ook last hebt van draaiduizeligheid schiet je daar niets mee op. Bij mij is het een soort zweverig, licht gevoel; alsof ik heel erg dronken ben en alles om me heen beweegt. Ik weet niet hoe de duizeligheid zich bij jou uit?

Die hartkloppingen kunnen ook heel goed komen door de suikers die je inneemt! Suiker kan leiden tot onrust en angstgevoelens, evenals caffeine. Drink je er toevallig ook koffie bij of thee met caffeine?

ptries

Nieuw berichtdoor sien » wo 03 jun 2015 12:18

Hoi,

Ik drink nooit koffie of thee,ben ik te bang voor , om hartoverslagen te krijgen . maar toen ik vanmorgen opstond had ik iets raars , ik kreeg een licht gevoel doorheen mijn lichaam ,slappe benen , het schoot door mijn hoofd nu ga je iets krijgen ,ik riep mijn man ,de schrik gierde door mijn lijf ,ik bibberde van kop tot teen , onmiddellijk nam ik een angstremmer ,en ja het ging over ,maar ik heb nu deze namiddag nog altijd de bittere nasmaak over de gevoelens van deze morgen.Wat de duizeligheid betreft ik ben ook door een neuroloog onderzocht ,een kno-arts ,cardioloog ga ik om de 6 maanden en toch ben ik bang ,bv voor een bloeddrukval en ik zie de rampen zo gebeuren , s'morgens als ik op moet staan ,gaan de gedachten al dadelijk door mij heen ,als ik recht kom zal ik toch niet duizelig worden ,hoop ik. ik zie dan precies ook niet zo goed ,ja ik ben nooit meer gerust ,altijd bang!Herkennen jullie dit?
Grtjes

sien

Nieuw berichtdoor Rineke » vr 12 jun 2015 10:45

Ook ik kreeg gisteren na een paar weken geen last te hebben weer flinke hartoverslagen, gelijk weer paniek, durf echt niks meer uit angst hiervoor, maar weer dokter geweest en nu doorgestuurd naar psycholoog om me te helpen er mee om te gaan. Ook bij mij is alles nagekeken door de cardioloog en niks gevonden moet ermee leven

Rineke

Nieuw berichtdoor Rineke » vr 12 jun 2015 16:31

Weet iemand wat je het beste kunt doen als je die hartoverslagen hebt, hoe je het weg krijgt

Rineke

Volgende

Keer terug naar Angsten en fobieën