Re: Angst voor het donker of de duisternis – achluofobie

Nieuw berichtdoor spook » vr 29 jul 2016 11:34

bedankt voor deze post, dit is het meest helpende dat ik op het internet al gevonden heb :)

spook

Nieuw berichtdoor Iemandvan19 » di 27 sep 2016 03:11

Ik blijf het advies: goed slapen. Erg leuk vinden. Ik ben bang in het donker hoe moet ik in godsnaam goed gaan slapen. Ik lig nachten wakker tot het licht is of de rest thuis zijn bed uit is. Pas dan durf ik mijn ogen dicht te doen. Lampje heb ik al aan staan maar ook dat helpt niet. Ik kan alleen slapen als ik niet alleen in bed lig of als ik zeker weet dat de rest in huis wakker is en het licht in de woonkamer (die ik vanuit mijn kamer kan zien) aan staat. En nee dat licht kan niet aan blijven als de rest slaapt want mijn moeder slaapt daar. Ik weet vrijwel zeker dat mijn probleem nog veel groter is dan hier omschreven staat

Iemandvan19

Nieuw berichtdoor Diamanti » di 13 dec 2016 20:24

Iemandvan19 schreef:Ik blijf het advies: goed slapen. Erg leuk vinden. Ik ben bang in het donker hoe moet ik in godsnaam goed gaan slapen. Ik lig nachten wakker tot het licht is of de rest thuis zijn bed uit is. Pas dan durf ik mijn ogen dicht te doen. Lampje heb ik al aan staan maar ook dat helpt niet. Ik kan alleen slapen als ik niet alleen in bed lig of als ik zeker weet dat de rest in huis wakker is en het licht in de woonkamer (die ik vanuit mijn kamer kan zien) aan staat. En nee dat licht kan niet aan blijven als de rest slaapt want mijn moeder slaapt daar. Ik weet vrijwel zeker dat mijn probleem nog veel groter is dan hier omschreven staat

Ik heb precies hetzelfde als jou. Ik probeer ook altijd te gaan slapen wanneer er nog iemand wakker is... als dat niet lukt lig Ik de hele nacht wakker en als het wel lukt shrik Ik midden in de nacht als nog wakker waarna Ik niet meer slaap. Heb je misschien in inmiddels al een oplossing gevonden?

Diamanti

Keer terug naar Angsten en fobieën