Re: Omgaan met angst na het einde van een relatie of scheiding

Nieuw berichtdoor Lien » zo 19 jul 2015 16:52

Maar hoe verder gaan als ge met veel vragen zit, veel leugens enz.... en veel verdriet?

Lien

Nieuw berichtdoor Relatiedame » ma 20 jul 2015 22:45

Hoi Lien,

Ik ben vrij ervaren met relaties. Het antwoord ligt eraan, wat je voor probleem hebt. Wat zijn je vragen? Dan kan ik je proberen te helpen. Over die leugens heb ik ook wat meer informatie nodig om correct te kunnen antwoorden. Weet je zeker dat het leugens zijn? Heeft het met een rechtzaak te maken? Of liegt je expartner gewoon tegen iedereen en voel je je bedonderd? Zodra ik het antwoord weet kan ik je verder helpen.

Groetjes,
Relatiedame

Relatiedame

Nieuw berichtdoor Marcus » vr 08 apr 2016 14:34

25 jaar samen. 2 kids. en nu al ca 9 maanden huwelijksproblemen. (zij heeft geen gevoel meer voor mij)
Hebben ca 6 maanden apart gewoond en begin maart besloten een laatste kans te geven.
Na 4 weken heeft zij heeft aangegeven toch te willen scheiden. Na een 3e lijmpoging met alle goede bedoelingen van mijn kant, heeft ze weer aangegeven dat ze eigenlijk al op voorhand wist dat ze niet verder wilde. (maar is dus toch terug gekomen). Ze heeft heel veel gelogen en bedrogen (incl. een affaire)

Rationeel zou ik er helemaal klaar mee moeten zijn. Maar waarom is het toch zo moeilijk om haar los te laten?
Waarom hou ik vast aan iets wat niet meer voorbestemd is? Waarom zoveel angstgevoelens?

Marcus

Nieuw berichtdoor Annekeneke » za 04 jun 2016 20:15

Is er nog iemand actief in dit forum?
Of ken je andere plaatsen waar het over relatiebreuken gaat?

Annekeneke

Nieuw berichtdoor Annekeneke » za 04 jun 2016 20:20

13 jaar een relatie gehad met een gescheiden man met drie kinderen.
Hij deed er alles aan om zijn "kinderen te beschermen", hij had de beste redenen om.ze niet uit,hun comfortzone (lees, bij z'n ex) weg te halen...
En ik, ik was verblind.
Gedurende 13 jaar.
Noem me naïef, dom, blind.
Ik weet het.
Want wat blijkt, natuurlijk is hij niet gescheiden.
Ik had al langer vermoedens dat er allerlei niet klopte, dat wel, maar telkens ik doorvroeg kwam hij met een of ander verhaal. Of, nog beter, hij wist ook wel,dat het zo niet kon, dat hij zijn kinderen verwaarloosde, dat blablablabla.
Vorig jaar werd ik door mijn twee beste vriendinnen ingelicht, ze hadden deze keer bewijs

Annekeneke

Nieuw berichtdoor Annekeneke » zo 05 jun 2016 11:49

... En nu zit ik in zak en as. Ik gaf hem nog een kans om alles recht te zetten en dot keer echt voor mij te kiezen, maar dat deed hij natuurlijk niet.
Hij blijft me aan het lijntje houden maar ik weet dat ik sterk moet zijn en breken. Maar dat doet zo veel pijn, ik ben bang van m'n eigen gevoelens. Ik heb hulp nodig...

Annekeneke

Nieuw berichtdoor Lizzy80 » do 28 jul 2016 12:46

Dag Annekeneke, hoe gaat het met jou?
Ik begrijp je pijn ... Ik zit namelijk in min of meer dezelfde situatie denk ik ...

Lizzy80

Nieuw berichtdoor tofitoke » wo 14 sep 2016 15:38

Hoi

Vriendin maakte het zowat out of the blue uit eind juni.
We hadden 2 jaar een relatie, op afstand. Afgelopen jaar waren we vaak samen op een buitenlandse bestemming waar zij moest zijn voor haar stage.

De relatie begon met dat ik een SOA van haar kreeg. Een valse start dat me erg onzeker maakte over de relatie. Ik dacht gewoon, damn, iemand die gewoon geen fuck geeft om mijn gezondheid maar wel dat vertrouwen gaf. Het vertrouwen was nadien moeilijk ... maar herstelde geleidelijk aan, doch traag.
Ik was niet meteen verliefd op haar, maar dat groeide.
We konden goed en leuk babbelen over gezamenlijke interesses enzo.

Bij de breuk gaf ze plots dingen aan waarover het ze nooit had en ik dus niet kon weten. Elkaar meer zien, eens 'ik hou van je' letterlijk zeggen ...

Na de breuk werd het helse achtbaan. Ze wou me absoluut niet kwijt, ze mist me, bij contact met mij vaak tranen ... ze twijfelde over haar beslissing ...

Ik heb haar een open brief geschreven 2 weken geleden waarop ze ging reageren na het lezen ... sindsdien .. stilte.

Wat nu? Ik ben gewoon hopeloos. Ik weet niet wat te doen.
Ik kan me ontzettend angstig voelen.

tofitoke

Keer terug naar Angsten en fobieën