Re: Verlatingsangst, faalangst en eenzaamheid

Nieuw berichtdoor mama1983 » zo 10 mei 2015 19:03

Hoi,

Wat naar dat je, je zo voelt!
Ten eerste geen enkel mens is perfect, dus dat kan je gewoon loslaten :D ..Gewoon naast je neer gooien die gedachte! Je bent goed zoals je bent, ook als je fouten maakt. Als je geen fouten maakt of nooit eens een verkeerd besluit neemt dan kun je ook niet leren.

Wat betreft je wens om van fotograferen meer dan je hobby te maken.. Doe het naast wat je nu doet en kijk hoe het loopt. Vraag iemand een website te bouwen en zet die link op je facebook. Dan kun je rustig aan ervaring opdoen en bekijken of dat het is wat je wilt. Het is maar een idee.

En wat betreft die foute mannen met bindingsangst.. been there, done that.. hahaha... verschrikkelijk is het..Die constante onzekerheid maar dan weer dat heerlijke gevoel als je hem ziet..

Ik hoop dat je in de therapie wat meer zelfvertrouwen mag krijgen en gewoon van jezelf gaat houden zoals je bent!! Aan je schrijven te zien ben je een intelligente jongen die gewoon een beetje meer zelf vertrouwen moet krijgen en van zichzelf moet gaan houden..Wanneer je dat bereikt hebt dan zul je die foute types ook wel laten voor wat ze zijn.. gewoon heerlijke slechte mannen maar geen relatie materiaal ;)

En alleen zijn moet je leren..duurt even maar er komt een moment waarop je die "alleen tijd" echt gaat waarderen..En aangezien je nu al veel vriendinnen hebt geloof ik niet dat je ooit echt alleen zult zijn of blijven.. Blijkbaar heb je veel te bieden anders zou je niet veel vriendinnen hebben.

Ben heel erg benieuwd hoe het je zal vergaan in therapie, maar ik wens je alvast super veel succes en veel plezier met datgene waar je voor kiest..fotograferen, op jezelf wonen of iets anders wat je leuk vindt!!!

Groetjes

mama1983

Re: Verlatingsangst, faalangst en eenzaamheid

Nieuw berichtdoor Olijfje75 » do 10 maart 2016 08:45

Beste HSP-er,

Zeer herkenbaar waar je tegen aanloopt. Eenzaamheid hoort bij het leven en het lijden van de mensen. Voor mij als hsp-er betekent eenzaamheid RUST. Verveling is erger. Wij hsp-ers hebben een isolement nodig om de prikkels de verwerken. God is liefde. Verder kun je bij eenzaamheid een huisdier nemen. Er is dan altijd iemand die op je wacht als je thuiskomt! Betreffende je faalangst: goed is goed genoeg. Perfectie is een illussie. Verder raad ik je aan om het boek van Elaine Aaron te lezen - Hoog sensitieve personen. Betreft de liefde: je bent nog jong, geniet van je vrijheid!
Liefs Vanessa (hsp)

Olijfje75

Keer terug naar Angsten en fobieën