Ik heb een zeer ernstige vorm van spinnenfobie, toch heb ik het deze zomer ruim 3 maanden volgehouden in een kas te werken, gevuld met spinnen (hier ben ik trots op). Ik zag dit als mijn eerste stap richting mijn angst overwinnen, en inderdaad, ik raakte gewend aan de kleine spinnetjes. Echter, toen ik naar school ging had ik geen tijd meer om te werken. Toen ik na ong 4 weken een vrij ochtendje had, besloot ik weer eens te gaan.. En ik was echt doodsbang. Het was weer net als in het begin, mn benen trilden helemaal, ik werd duizelig en had het gevoel dat ik helemaal wit wegtrok. Ondanks dat ik mijn angst kansloos vind, overwin ik het maar niet. Ik weet zelf ook wel dat die spinnen mij niet gaan vermoorden, daarom vraag ik me ook af: hoe kan ik mijn angst overwinnen?
Pas ook, liep ik als eerste 's ochtends over straat, loop ik dwars door een spinnenweb heen. Ik raakte al in paniek maar dacht dat er niks zat, totdat.. Ik zo'n enorme kruisspin over mn laptoptas zag lopen. Ben met knikkende benen en bijna huilend met de laptoptas zo ver mogelijk bij me vandaan houdend naar de bushalte gelopen, en daar de spin maar van de tas af laten lopen, maar ik vind echt dat mijn angst uit de hand loopt, ik houd van reizen en als ik dan documentaires over tropische bestemming zie, wil ik er echt graag heen, alleen zitten daar grotere, meer en giftige spinnen. Dat is voor mij reden genoeg om zo'n bestemming links te laten liggen.. Het gaat te ver, en mijn eigen pogingen helpen niet. Help!