Re: ballonnen angst

Nieuw berichtdoor Birgit1991 » wo 27 feb 2013 20:38

OMG
Ik heb dat ook!
Ik heb nu al meerdere malen een paniekaanval gehad (compleet met hyperventileren, flauwvallen etc.).
Ik begrijp dat het idd belachelijk klinkt, aan een ballon zal ik heus nooit dood gaan of mijn arm breken! Maar toch heb ik het niet onder controle.
Ben blij dat ik niet de enige ben!

Overwogen om therapie te volgen?

Birgit1991

Nieuw berichtdoor pinkmoon » za 02 maart 2013 15:20

hee gaaf om te horen
ja het is Niet leuk he ? eindelijk iemand om mee te praten

pinkmoon

Nieuw berichtdoor pinkmoon » ma 13 mei 2013 17:37

ik wil het wel maar ik durf het niet want er worden dan ballonnen geknald en ik moet ze dan knallen maar ik wil wel er af komen.
iemand nog tips???? :( :( :( :(

pinkmoon

Nieuw berichtdoor angel 89 » di 11 jun 2013 11:59

fijn om te horen dat er meerdere deze angst hebben. je hoort het niet vaak.
ik zelf ben er heel bang voor. als ik naar een feest moet en ik weet dat er kinderen zijn en ballonnen ben ik al een week in de stress met paniek aanvallen
in de stad loop ik ook niet graag omdat je daar ook met tijden hebt dat winkels ballonnen uitdelen aan kinderen.
vroeger hebben ze ooit kraak geluiden gemaakt met een ballon voor mijn gezicht en deze is toen geknapt waardoor ik een stukje in mijn oog heb gekregen. hierdoor kon ik 2 weken niks tot weinig zien. hierdoor is mijn angst begonnen. inmiddels durf ik wel ballonnen op te pompen met een pomp. maar dit durf ik alleen als er niemand bij is omdat ik de ballonnen in het licht hou om te kijken of er geen gaatjes of dunnen stukken in zitten. want dan gooi ik ze weg want ben dan bang dat ze knappen. ik heb in mijn omgeving niemand die het snapt en vinden dat ik mezelf aanstel. er word dus totaal geen rekening mee gehouden. terwijl het bij mij toch echt heel erg is. weet men hoe ik hier van af kan komen want ik schaam me heel erg voor deze angst

angel 89

Nieuw berichtdoor pinkmoon » do 04 jul 2013 16:04

kweenie ik weet niet wat ik moet doen niemand begrijpt me en ik voel me als een een of andere pussy nerd

pinkmoon

Nieuw berichtdoor Jedidja1971 » zo 05 jan 2014 18:35

....ik heb het ook, maar niet zo erg last van als jullie. Het komt misschien doordat ik al 42 ben en weinig op plaatsen kom waar ballonnen zijn.
Als er ergens (bijv in een winkel) ballonnen hangen, heb ik geen probleem. Maar bij een feestje ofzo, vooral als er kinderen zijn, die dan met die krengen spelen.... :twisted: Vreselijk.
Ik heb HSP (hooggevoeligheid), dat heeft er veel mee te maken. Het is nl de angst voor de knal. En het onverwachte. Hadden jullie 31 december ook geen slechte dag??? Dat is feitelijk hetzelfde. Je bent continue gefocust op die rotknallen buiten. Terwijl ze niet de hele tijd hard zijn...Maar je weet niet wanneer er weer zo'n keiharde knal komt... 00:00 is het anders, dan verwacht je het en kijk je naar de mooie kleuren. Maar naar buiten ga ik voor geen goud... (nou ja, voor een miljoentje wel hoor!! :D )
Herkennen jullie dit?
Ik had het vroeger ook al en raad es?? Toen ik trouwde (ondertussen gescheiden, maar dat terzijde) had mijn fam (wat een lieverds toch.. :( :shock: ) de auto van mijn nieuwbakken man en mij volgepropt met .... ballonnen!!! Je ziet mij staan op een foto, in mijn mooie jurk, met 1 oor dichtgedrukt en met de andere hand haal ik die krengen uit de auto... trek er een zeer angstig gezicht bij. Errug leuk... :roll: Ik miste toen erg een 3e hand....

Jedidja1971

Nieuw berichtdoor Jedidja1971 » zo 05 jan 2014 18:37

pinkmoon schreef:kweenie ik weet niet wat ik moet doen niemand begrijpt me en ik voel me als een een of andere pussy nerd

Maar je hebt toch niet dagelijks met ballonnen te maken?
Enne, ik begrijp het dus wél... :? (lees mijn vorige post)
Je mag me van alles vragen hoor!

Jedidja1971

Nieuw berichtdoor Mairja » vr 10 jan 2014 17:58

Ik was toen ik klein was ook heel bang voor ballonnen. Na verloop van tijd ben ik er gewoon overheen gegroeid en heb ik er helemaal geen problemen meer mee. Pinkmoon vroeg om tips. Ik heb er misschien wel een paar.
- Zoek op Youtube naar Filmpjes waar ze ballonnen laten knappen en zet het geluid heel zacht. (Ook kan je zien dat je een ballon veel groter kan opblazen dan je denkt)
- Laat iemand een paar ballonnen opblazen (als je er niet bij bent) en leg die op je kamer neer. Eerst kan je ze hoog ophangen, later op de grond leggen en er doorheen lopen.
- Laat iemand een ballon opblazen tot jij stop zegt, je mag niet je vingers in je oren doen, maar wel altijd stop zeggen.
- Ga met een opgeblazen ballon overgooien met iemand die je vertrouwd.
- Blaas een ballon op zo groot als je durft en doe er een wasknijper op, probeer de volgende iets groter op te blazen enz. Als je het niet meer aan kan, gewoon de wasknijpers eraf halen en stoppen.
- Blaas een ballon op en leg er een knoopje in, dan ga je naar buiten en laat je hem iemand van veraf kapot maken (buiten is alles minder hard). Kom zo steeds dichter bij.
- Als je dan echt rustig bent, kun je hem zelf doorprikken, later zonder naald maar met je handen enz.
- Als laatste ga je met je rug naar iemand toe zitten en elke keer als je ja zegt laat hij hem knappen tussen de 5 en 15 sec erna.

Zo kan je er misschien vanaf komen. Je moet proberen alles zonder vingers in je oren te doen, pas als dat lukt naar de volgende stap. Je moet ook altijd stoppen als je te bang wordt en dan een dag of 2 doorgaan waar je geëindigd was. Gewoon rustig aan op je eigen tempo. Probeer ook niet weg te lopen van de ballonnen. Probeer zoveel mogelijk ergens te blijven en blijf genieten van wat je doet! Je gaat je dag niet laten verpesten door zo'n stom rubber ding. Probeer dat in je hoofd te houden. En je bent echt niet de enige, zoek maar eens op internet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!! Oja en als het koud en winter is kan je natuurlijk altijd oorwarmers of een muts opdoen (minder last van harde knallen) :P

xxx

Mairja

Nieuw berichtdoor chinouck » do 05 jun 2014 17:16

hey ik ben bang van ballonnen en dat is niet leuk

chinouck

Nieuw berichtdoor Sfiej » di 01 jul 2014 13:11

Heey

Ik ben Sofie en zit met hetzelfde probleem als jullie. Als kind heb ik ooit 2 keer een ballon willen oprapen en daarbij schuurde de ballon ergens tegen en plofte in mijn gezicht. Op zich niets ergs want ik was niet gewond, enkel geschrokken. Maar sindsdien ben ik echt panisch voor ballonnen. Als ik naar een feestje ga dan zoek ik de hele kamer af zodat ik zeker niet in de buurt van een ballon zit. Zolang de ballonnen ophangen en er echt niemand aan komt of er niets tegen kan stoten kan ik mij na een tijdje wel ontspannen. Maar wanneer er gespeeld wordt met de ballonnen word ik helemaal hysterisch. Ik grijp constant naar mijn oren om mijn vingers er in te steken en ik probeer ook weg te rennen zodat ik zeker niet bij een ballon in de buurt kom. Deze moest immers maar eens ploffen!! Ook in winkels waar kinderen met ballonnen spelen moet ik onmiddellijk weg! En dan heb je nog van die moeders die met hun lange nagels een ballon vastnemen, als ik dit zie krijg ik het helemaal benauwd. Ook kinderen die met een ballon op een stokje of aan een touwtje rondlopen maken mij bang. Vaak schuurt zo'n ballon dan lans je mouw of zelfs langs je gezicht. Dan kan ik spontaan in tranen uitbarsten maar meestal verstijf ik want in het openbaar wil ik geen scene maken... Mijn vrienden weten dat ik deze angst heb maar het heeft toch lang geduurd voor ze beseften dat dit iets serieus was. Als je mij "plaagt" door met een ballon af te komen dan word ik echt boos en daarna barst ik in tranen uit van de angst. Ooit kreeg ik na een kleine operatie een beertje ingepakt in een ballon. Heel lief bedoelt natuurlijk maar die persoon mocht meteen omkeren om de ballon open te knippen in de gang!
Mijn grootste struikelblok was mijn job. Ik ben nu sinds een jaar kleuterleidster en in mijn kleuterklas zijn er zelden ballonnen aanwezig. Als de kinderen er toch een bij hebben dan mogen ze er wel mee spelen maar dan zet ik mij zenuwachtig in de verst mogelijke hoek. Of ik laat ze er buiten mee spelen. Ik wil vermijden dat zij door mij ook bang worden van ballonnen. Voor de rest probeer ik te overleven en diep in te ademen maar een ballon vastnemen ga je mij nooit zien doen! Ik houd mijn hart al vast voor wanneer ik ooit ga trouwen!

Sfiej

Nieuw berichtdoor amanda55 » di 23 sep 2014 14:14

heey allemaal ,!

ik werd door iemand geattendeerd voor dit forum ,! dus ik ben erg blij dat ik niet de enige ben die zo belachelijk bang is voor ballonnen !

ik had gelezen in 1 van iemand reacties dat hij/zij eerst scant of er ballonnen in de kamer zijn hier is er nog 1!
-de geur alleen al ik krijg het er Spaans benauwd van
-ik ga ook niet graag naar kinder feestjes, toe van familie
- of als er ergens een evenement is dan zijn er geheid ballonnen ! echt verschrikkelijk

of je hoeft alleen maar ergens in de stad te lopen en ze duiken overal op

als ik ergens ben in een ruimte met ballonnen en iedereen laat de ballon links liggen dan kan ik me nog wel er overheen zetten om te blijven zitten ! maar mijn ogen zijn aldoor gericht op die ballonnen en de mensen die om die ballonnen heen krioelen

ik heb vaak dat ik helemaal in paniek raak en dan kan ik ook flink huilen ! terwijl ik denk doe niet zo kinderachtig ! die kleine kindjes vinden ze ook leuk dus jij moet ze toch ook wel gewoon leuk kunnen vinden maar ik kan me er niet over heen zetten ik vind het zo verschrikkkelijk ballonnen

amanda55

Nieuw berichtdoor pinkmoon » za 01 nov 2014 16:02

Als er iemand bij mij op school jarig is hangen ze allemaal ballonnenslingers om elkaar heen en ik loop dan de hele dag om om ze te ontwijken want mensen van vorig jaar vinden het wel leuk om mij weg te zien rennen enzo . bedankt voor de tips weet iemand misschien nog een tussenstapje als ik de lege ballon op pak om op te blazen krijg ik al de rillingen .

pinkmoon

Nieuw berichtdoor pinkmoon » za 01 nov 2014 16:04

Ik word zelfs misselijk als ik de geur ruik en ik ben ook hsp

pinkmoon

Nieuw berichtdoor Firehuman » ma 03 nov 2014 21:56

Ik snap je angst Pinkmoon wat ik zou doen is met kleine stappen inderdaad zoals de andere al zeiden proberen en met iemand die je vertrouwt oefenen. Zoals een goede vriend(in) of je moeder/vader of je oom/tante. Bespreek het wel met iemand!

Veel succes! :P

Firehuman

Nieuw berichtdoor pinkmoon » do 23 apr 2015 15:36

mijn vriendinnen nemen morgen een paar ballonnen mee ze zullen het wel lief bedoelen ookal zie ik er tegen op om naar school te gaan :? want ja ik weet niet hoe ze erop zullen reageren en ik wil geen paniekaanval enzo en ik weet niet wat ik moet doen

pinkmoon

Nieuw berichtdoor pinkmoon » wo 13 mei 2015 16:21

naja vandaag hadden ze een klein ballonnetje voor me meegenomen die schatten toch ik ging trillen enz maar op een gegeven moment werd ik rustiger

pinkmoon

Nieuw berichtdoor Gitte » ma 28 dec 2015 21:50

Ik heb juist hetzelfde! Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben dat deze angst heeft. Mijn vriendinnen/familie vinden het heel raar dat ik voor(al) voor balonnen, harde knallen bang ben. Zelf ken ik persoonlijk niemand die dit heeft en dat vind ik wel lastig.

Gitte

Nieuw berichtdoor chinouckske » za 23 jul 2016 15:49

ik ben daar ook bang van ik heb een hyperventielatie aanval gekregen omdat er 1 knalde :shock:

chinouckske

Nieuw berichtdoor chinouckske » za 23 jul 2016 15:51

ik heb net het zelfde ik krijg hyperventielatie aanval als er 1 ploft

chinouckske

Nieuw berichtdoor Djfan1999 » zo 12 feb 2017 23:55

Ik speelde toen ik 2 en 3 was veel met ballonnen,
Sinds op mijn 4e verjaardag hoorde ik een ballon hard knallen.
Sindsdien heb ik een panische angst voor balonnen op feestjes waren er veel neven en nichten die waren met ballonnen aan het spelen en toen wou ik steeds naar buiten lopen,
Op de basisschool werd ik vaak gepest door kinderen die steeds ballonnen bij mijn oren wilden knappen en ook één juf,
Toen ik naar de middelbare ging werd ik het 1e jaar en begin 2e jaar ook nog gepest daarna boden ze hun excuses aan,
Nu ben ik 17 en vind ik het minder erg als ik op een feestje ben en als de ballonnen hoog hangen en als er niemand aankomt. Mijn moeder zegt dat ik moet leren om helemaal niet meer bang te zijn maar ik denk dat ik voor altijd bang blijf en dat ik het mijn hele leven eng zou vinden,
Gr. Eva de Vries.

Djfan1999

Nieuw berichtdoor Djfan1999 » zo 12 feb 2017 23:59

En één keer met een kinderfeestje wilde iemand een ballon opblazen en toen lette ik alleen nog maar op die ballon en toen rende ik zomaar de weg op

Djfan1999

Keer terug naar Angsten en fobieën