Ik was toen ik klein was ook heel bang voor ballonnen. Na verloop van tijd ben ik er gewoon overheen gegroeid en heb ik er helemaal geen problemen meer mee. Pinkmoon vroeg om tips. Ik heb er misschien wel een paar.
- Zoek op Youtube naar Filmpjes waar ze ballonnen laten knappen en zet het geluid heel zacht. (Ook kan je zien dat je een ballon veel groter kan opblazen dan je denkt)
- Laat iemand een paar ballonnen opblazen (als je er niet bij bent) en leg die op je kamer neer. Eerst kan je ze hoog ophangen, later op de grond leggen en er doorheen lopen.
- Laat iemand een ballon opblazen tot jij stop zegt, je mag niet je vingers in je oren doen, maar wel altijd stop zeggen.
- Ga met een opgeblazen ballon overgooien met iemand die je vertrouwd.
- Blaas een ballon op zo groot als je durft en doe er een wasknijper op, probeer de volgende iets groter op te blazen enz. Als je het niet meer aan kan, gewoon de wasknijpers eraf halen en stoppen.
- Blaas een ballon op en leg er een knoopje in, dan ga je naar buiten en laat je hem iemand van veraf kapot maken (buiten is alles minder hard). Kom zo steeds dichter bij.
- Als je dan echt rustig bent, kun je hem zelf doorprikken, later zonder naald maar met je handen enz.
- Als laatste ga je met je rug naar iemand toe zitten en elke keer als je ja zegt laat hij hem knappen tussen de 5 en 15 sec erna.
Zo kan je er misschien vanaf komen. Je moet proberen alles zonder vingers in je oren te doen, pas als dat lukt naar de volgende stap. Je moet ook altijd stoppen als je te bang wordt en dan een dag of 2 doorgaan waar je geëindigd was. Gewoon rustig aan op je eigen tempo. Probeer ook niet weg te lopen van de ballonnen. Probeer zoveel mogelijk ergens te blijven en blijf genieten van wat je doet! Je gaat je dag niet laten verpesten door zo'n stom rubber ding. Probeer dat in je hoofd te houden. En je bent echt niet de enige, zoek maar eens op internet.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!! Oja en als het koud en winter is kan je natuurlijk altijd oorwarmers of een muts opdoen (minder last van harde knallen)
xxx