Hallo iedereen,
Ik heb recentelijk de Alpha Stim AID gekocht en wil jullie hier op de hoogte houden van mijn ervaringen met het apparaat. De Alpha Stim zendt electrische golven naar je hersens. De makers van het apparaat pretenderen dat je er angst, slapeloosheid en depressie mee kan verminderen. Het apparaat wordt o.a. gebruikt door het leger in de V.S. Het apparaat bootst alfa-golven na die in de hersenen voor rust zorgen.
Achtergrond:
Ik ben een man van midden 30 en heb al gedurende drie jaar last van angstklachten. Diagnose is gegeneraliseerde angststoornis en sociale fobie. Het meeste heb ik last van een opgejaagd gevoel en angst.
Wat ik tot nog toe allemaal geprobeerd heb:
Ik heb al verschillende SSRI's geprobeerd, slik ook risperdal. Ik heb al drie jaar therapie gehad. Maar het echte probleem (zie hieronder) gaat maar niet weg.
Probleemsituatie:
Medicatie en therapie hebben mijn leven dragelijk gemaakt maar ik blijf last houden van een onrustig en een angstig gevoel. Een kennis van mij raadde de alpha stim aan dus die heb ik na wikken en wegen gewoon gekocht. Hij is duur (+/- 600 euro) maar als het werkt is hij goud waard natuurlijk. Je kunt hem ook huren in Nederland bij verschillende organisaties.
Ervaring na eerste twee dagen gebruik:
Ik ben over het algemeen vrij sceptisch over dit soort middelen maar heb hem dus toch gekocht. De eerste keer dat ik hem gebruikte werd ik wat duizelig maar dat ging na de behandeling weer weg. Ik kon niet echt merken dat ik er direct rustiger van werd. Wel heb ik die nacht veel dieper geslapen dan dat ik normaal doe.
Op de tweede dag voelde ik mij rustiger dan normaal. In tijden heb ik me eigenlijk niet zo rustig gevoeld. Klachten waren niet helemaal weg natuurlijk. Na de tweede sessie met het apparaat die nacht weer heel goed geslapen. Ik heb het gevoel dat mijn klachten wat verminderen.
To be continued.