Al zo'n 15 jaar worstel ik ook met een paniekstoornis, zo gaat het goed, zo gaat het weer een tijd slechter.
Nu ben ik zo'n 12 jaar zzp-er zonder enige vorm van zekerheid, uiteraard is er geen verzekering die je wilt dekken met een verleden zoals dat van mij. Nu heb ik zelf een plannetje bedacht, dat bijna wel lijkt op een luxe probleem.
Ik ben 37 jaar, heb een eigen huis zonder hypotheek. Als ik mijn eigen huis ga verhuren en zelf een chalet koop op een camping, wat voor mij als alleenstaande groot genoeg is, kan ik als ik niet raar doe mezelf bedruipen met alleen de huur die ik vang voor mijn huidige woning.
Maar nu het volgende. Ik zit momenteel weer even thuis, bewust, want ik heb oneindig aanbiedingen om te komen werken bij de kring die ik inmiddels heb opgebouwd in die jaren. Maar zoals jullie ongetwijfeld kennen, heb ik weer even een tijdje dat de angst de overhand heeft.
Het plannetje die ik bedacht heb, waarvan het als je het financieel bekijkt bijna niet kan mislukken, durf ik eigenlijk gewoon niet uit te voeren. Ik zie ineens allerlei beren op de weg verschijnen. Ik heb er buikpijn van, mijn maag en darmen doen raar, slaap slecht en de ene angstaanval na de andere. Er kan in principe natuurlijk niets gebeuren. Stel je voor, het ramp scenario, Ik draai compleet door, moet opgenomen worden en verzin het maar . . . . Zelfs dan brengt mijn huis genoeg huur op om mijn kleine woning te bekostigen.
Dus, gevoelens en gedachten schieten door mij heen, wat moet ik ?????? Het blijft maar malen.
Nu is dit natuurlijk mijn probleem, maar wat zouden jullie als kenners ervan zeggen???