Re: Ik zoek lotgenoten

Nieuw berichtdoor Ray84 » di 06 nov 2018 21:58

Hoi hetmoetmaar,

Dit is even een vervelende Vase
Ik heb deze ik april ook ervaren ik zat ook vol in de stres en was op
Als ik je een tip mag geven accepteer dan de situatie zoals
Hij nu is dat geeft vaak al wat rust en was bij mij stap 1
Probeer te beseffen dat negatieve gedachten je niet helpen in deze situatie ook al valt dat niet altijd mee.
Neem vooral veel rust (ik ging 2 keer per dag naar bed om weer een wat bij te tanken dat heeft mij veel geholpen ) drink even geen cafeïne drank en alcohol.
Eet goed ! Veel fruit en groenten.
Waar ik ook veel aan heb gehad in die periode was mindfullnes/meditatie filmpjes van YouTube dat deed ik Savonds en smorgens klikt simpel maar dat is het ook ! Zo begon de dag voor mij veel positiever en kon dan vaak het negatieve en stressgevoel omzetten naar een betere start van de dag.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
En denk nu vooral even aan jezelf.

Wat ik nog wil toevoegen aan mensen met een angst/paniek stoornis is dat
De meeste mensen weten wel wat het vluchten of vechten systeem inhoud.
Wat ik heb geleerd is dat je bij paniek of angst eigenlijk continu bezig bent met VECHTEN tegen je
Angst of paniek probeer je hier eens bewust van te worden en dat los te laten(helemaal als de angst of paniek ongegrond is ) en kijk dan eens hoe het gaat.
Zolang je altijd maar blfijft vechten ben je er onbewust toch de hele dag mee bezig waardoor het juist moeilijker is om uit die cirkel te komen ;)

Ray84

Re: Ik zoek lotgenoten

Nieuw berichtdoor Hetmoetmaar » vr 09 nov 2018 10:00

Hey Ray,

Dankjewel het is inderdaad erg moeilijk om te begrijpen dat mijn hersens een spelletje aan het spelen zijn met me. Vooral omdat hetgene wat ik de hele dag voel voor mij ook echt aanwezig is. Pijn in mijn linkerarm,steken op de borst, heel warm (van binnen), moeite met ademen. Terwijl ik helemaal al ben nagechecked. Toch blijf ik zoeken naar een medische reden en of ze niks over het hoofd hebben gezien en dit creeërd angst waardoor weer paniek ontstaag bij iedere steek. Het is echt een vicieuze cirkel. Ik weet dat het zo is maar het lijkt of mijn hoofd en lichaam totaal niet meer communiceren met elkaar.

Bedankt voor je.reactie,had jij ook last van dit soort kwaaltjes?

Hetmoetmaar

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen