Re: Welkom nieuwe gebruiker! Lees hier de forum regels

Nieuw berichtdoor Pedrillia » za 19 feb 2011 14:43

Ik heb al een aantal jaren last van angst als ik naast iemand in een auto zit. Ik rij zelf ook, maar vertrouw een ander slecht.
Ben altijd bang dat diegene iets niet ziet. Nu wordt dit met de jaren steeds erger, hoe kan ik hier van af komen. :?:

Pedrillia

Nieuw berichtdoor elisabeth » di 15 nov 2011 08:33

zelf heb ik geen last van hyperventilatie. ik heb echter veel vragen. wetenschappelijke vragen eigenlijk betreffende nut en on-nut van de buteyko-ademhaling, de ademhaling van wim hof.............enz
wim hof oa raadt gecontroleerde hyperventilatie aan als oefening om je immuunsysteem te leren controleren. hij wordt wetenschappelijk gevolgd en de resultaten zijn ongelooflijk. maar wat met de signalen van hyperventilatie wanneer hij de ademhalingsoefeningen doet met een groep en de mensen, wanneer ze naar hun ervaringen wordt gevraagd volgende symptomen aangeven: slapende armen of benen, tintelingen............de symptomen van gebrek aan zuurstof..............ik heb al veel opzoeking gedaan op het net en geraak er niet uit.
de opname van O2 door de cel, als er te weinig CO2 in de cel aanwezig is, gaat niet goed verlopen...........de opname van zuurstof in het bloed ter hoogte van de alveolen verloopt niet goed als er te weinig CO2 in het bloed zit. Bohr-effect en Haldane -effect. ik lijk er allemaal van op de hoogte maar tegendeel is waar. hoe meer ik leer hoe meer vragen ik heb.
Kan iemand me helpen?
Dank,
Elisabeth

elisabeth

Nieuw berichtdoor Aagje » di 11 feb 2014 10:47

Hallo, ik ben Aagje

Ik heb net als heel veel mensen al jaren lang van terugkerende (dus chronische ) hyperventilatie.
Meestal gebeurd dat inderdaad na spanning. Je weet het wel maar je bent toch iedere keer weer bang.
Het vervelende is dat ik iedere keer andere klachten heb dus maak je je iedere keer weer bang omdat het onbekend is.
Ook ik heb o.a. last van hartkloppingen en overslaand hart. Ik heb een fietstest moeten doen en er is een hartecho gemaakt maar alles was goed. Ik kan me daar redelijk bij neerleggen alhoewel het heel vermoeiend is. Ook heb ik een scala van andere klachten (gehad) Nu heb ik heel veel last van slapende handen, armen, benen en voeten. Ook een branderig en tintelend en koude gevoel. Ik word er vaak wakker van s,nachts. Maar ook overdag als ik stil zit heb ik er veel last van.En natuurlijk maak ik me daar weer heel veel zorgen over.
Zijn er meer mensen die deze klachten hebben en zoja , wat doen zij er aan? Natuurlijk is beweging en afleiding goed.
Aangezien ik het Hypermobiliteitssyndroom heb is bewegen vaak pijnlijk en bemoeilijkt het dat.
Ik ben inde afgelopen jaren bij Mensendieck, accunctuur en een psychosomatische therapeut geweest maar had daar geen baat bij.

Aagje

Nieuw berichtdoor kimtom20 » di 11 feb 2014 19:32

Hallo Aagje,

Het slapende gevoel wat je in je armen hebt voelt dat ook als knijpend aan?
Ik heb continu een gevoel van zware knijpende armen af en toe ook in de benen.
Soms is het knijpende gevoel weer even weg, maar voel dan wel continu mijn armen.
Sinds 4 weken heb veel last van een drukkend gevoel tussen en op de borsten, wordt er helemaal maf van.
Wanneer ik naar bed ga en op mijn rug lig voel ik ook steeds mijn schouderbladen.
Wist ook niet dat CHV zoveel klachten met zich mee brengen.
Vraag me ook steeds af wanneer gaat het weer weg.
Ben zelf met van alles bezig zoals HyperVen, yoga, zwemmen, ga twee keer in de week naar de fysio, maar nog duurt het allemaal zolang pffff.
Het beangstigd mij soms want dan denk ik weer het zal toch niet mijn hart zijn?
Ik weet dat ik er niet aan moet twijfelen, maar soms is dat toch moeilijk.
Wat zijn jouw klachten allemaal?
En wat onderneem jij op dit moment?

Wens je verder veel sucses.
Groeten, Wendy

kimtom20

Nieuw berichtdoor Aagje » wo 12 feb 2014 15:11

Hallo Wendy,

Ik heb geen last van een knijpend gevoel. Soms is het moeilijk uit te leggen wat je voelt he?
Als ik me niet beweeg, dus stil zit in/op en stoel voel ik constant dus slapende en prikkelende handen,voeten armen en benen. Ik wil evt.wel via email vertellen wat ik allemaal voel of wat je kunt voelen.
Ik onderneem op dit ogenblik helemaal niets.

Jij ook heel veel sterkte !

Groetjes,
Aagje

Aagje

Ik zit er helemaal doorheen herkent iemand zich in mijn klac

Nieuw berichtdoor linda b » za 08 maart 2014 01:40

Hallo lieve mensen ik ben linda en kamp al jaren met nare klachten.
Ik hoop hier een beetje herkenning en rust te vinden.
Ik heb al iets van 14 jaar last van vele verschillende klachten maar mijn hoofdklacht is mijn duizeligheid.
Als ik mijn duizeligheid moet omschrijven is het een bewegend gevoel in het hoofd ( deinend) ney alsof je van een boot bent afgestapt soms voel ik ook de vloer op en neer gaan.
Die duizeligheid is 14 jaar terug ooit met een flinke draaiing begonnen en is daarna overgeslagen in dit gevoel.
Ik heb 14 jaar efexor geslikt en ben daar nu 2,5 mnd vanaf maar waar ik nu in beland ben is dat alles vele male sterker is geworden ik ben echt de hele dag duizelig ik heb druk in mijn hoofd zeer pijnlijke nek oorsuizen hartkloppingen trillen ect.
Ik heb ik nov vorig jaar een mri van mijn hoofd gehad en daar zagen ze niks verkeerds maar ik maak me ontzettend druk om deze soort duizeligheid herkent iemand zich hierin.
Ik hoop met heel mijn hart wat van iemand te horen.

Liefs linda

linda b

Nieuw berichtdoor san » do 05 jun 2014 12:51

Nieuw hier
Ben begin 50 en heb sinds mijn puberteit angststoornis , heb een periode van 7 jaar zo goed als geen last gehad maar na de kinderen hun geboorte weer terug naar af
Ben nu alleenstaande moeder, voel me erg geïsoleerd en zou dolgraag met lotgenoten in Maastricht in contact komen om elkaar te ondersteunen b.v per mail of samen te oefenen .
groetjes San

san

Nieuw berichtdoor Mariekje » di 08 jul 2014 13:37

Hallo allemaal,

Hier een nieuweling haha! Welkom op mijn profiel.
Ten eerste zal ik me even voorstellen mijn naam is Marieke 24 jaar uit Vught.
Waarom ik hier ben is een heel verhaal lees je m'n verhaaltje mee?

Van kinds af aan ben ik al bang.. Een goed voorbeeld toen ik klein was gingen we naar de Efteling en ik durfde nergens in dus mama vroeg me " vind je de Efteling eigenlijk wel leuk? " hoe meer ik groeide als kind hoe meer problemen ik kreeg.
Ik ging stotteren, ik kreeg angsten (vooral sociale angst en paniekaanvallen) was slecht lerend en had een concentratie probleem EN... Ja er is nog meer.. Ik werd ook nog eens gepest op mijn middelbare schooltijd waardoor ik een half jaar thuis kwam te zitten met hele erge angst/ paniek stoornissen. Mama en papa gingen halve dagen werken ik kon niks meer ik zag een half jaar alleen mijn bed, het werd zo erg dat ik bijna opgenomen moest worden eigenlijk heeft mijn anti depressiva/ angstremmers mij erdoorheen geholpen, ik kreeg de hoogste dosis 225 milligram. Je word in het begin heel ziek je gaat echt door een hell heen maar daarna word je vanzelf weer gelukkig de oude.
Maar ja.. zoals ik al zeg er zijn meerdere problemen die ik heb er word ook naar m'n iq gekeken en die was erg laag..(kon er ook nog wel bij (" laat ik dat zo maar zeggen") dus een school of studie zat er voor mij niet meer in, tuurlijk heb je overal een school voor maar toen ik op die scholen gingen kijken waren het alleen " syndroom van down kinderen etc" die een totaal laag iq hadden (nog veel lager dan ik) dus dat werd geen optie. Toen ben ik thuis gaan zitten maar ja , wat moet je dan gaan doen de hele dag? Uiteindelijk heb ik 3 jaar in de horeca gewerkt maar niet zomaar een horeca een horeca bedrijf waar ze werken met mensen met een beperking. Toch kwamen we er allemaal achter Marieke heeft wat wel beperkingen maar ze is toch een meisje die tussen het wal en het schip valt.. Dus scholen en studies qua hbo etc zijn voor mij te hoog en mensen met een te laag iq paste ik ook eigenlijk niet bij.. Dan probeer je een midden weg te vinden maar of dat me tot nu toe gelukt is? Nee! Ik heb gisteren een soort " ontslag" genomen bij mijn horeca bedrijf omdat ik er totaal niet gelukkig van werd. Ook ben ik gestopt met mijn anti depressiva (vorige week donderdag) omdat m'n angst eigenlijk 99 procent weg was en ik me weer dolgelukkig voelde het was een soort van test. Ik ben van 75 Mg naar 0
Mg gegaan en tja je raad het al nu is mijn angst weer als een boemerang teruggekomen (2x zo erg) nu moet ik morgen weer starten met anti depressiva 35 Mg.. Dat is ook een soort acceptatie wat ik moest nemen de huisarts vertelde me " Marieke zonder anti depressiva en vooral de angst remmers ben je eigenlijk niks waard je hebt die pillen gewoon nodig!" Wauw.. Wat denk je dan? Is dat positief ? Of negatief? Hoe vat ik dat op?

Door dit alles kan ik geen vriendje krijgen (omdat niemand me wilt accepteren zoals ik ben) of ze willen een zo goed en leuk mogelijk meisje en niet iemand met beperkingen . Dat spookt zo door m'n hoofd .. Heel jammer!
Het voelt heerlijk om m'n verhaal voor jullie allemaal getypt te hebben lekker even het open en bloot gooien!
Nu vier ik vakantie en na de vakantie toch maar hopen dat ik ergens terecht kan qua een baan?? Kan iemand me hierbij helpen misschien?

Nu heb je denk ik wel genoeg gelezen over mij, ik ben hier vooral mensen te helpen en te ondersteunen maar als dat wederzijds zou kunnen zou dat ook erg fijn zijn. Let op; ik ben natuurlijk wel bezig met mezelf ik zit nog even in een rotsituatie en ik ben totaal niet opzoek naar een vriendje via hier of weet ik veel.
Ik ben hier omdat mensen misschien hetzelfde als mij meegemaakt hebben en met wie ik zoiets kan delen..
Ik heb weleens in een angst groepje gezeten maar dat werd voor mij veels te veel ik heb alle respect voor iedereen maar ik kan het qua de druk in mijn hoofd niet aan om in een angst groepje terecht te komen etc maar iemand die
me gewoon begrijpt.

Ik wens iedereen hier alle goeds!

Marieke.

Mariekje

mijn verhaal hoe overleef ik zonder baan

Nieuw berichtdoor komoko » di 11 aug 2015 16:34

Hallo forumgenoten,
Op 57 jarig leeftijd heb ik er mee ingestemd om ontslag te nemen bij het bedrijf waar ik al 20 jaar werk. Deze datum gaat per 1 december van dit jaar van kracht. Als secretaresse/management assistente genoot ik van mijn werk en dacht dat ik geknipt was voor the job. Juist omdat ik het met zoveel plezier deed, mijn commitment naar al mijn managers en volledige bereidheid dacht ik dat hun agenda's optimaal georganiseerd waren. Mijn laatste manager vond dit niet meer genoeg. Ik ben te langzaam en doe inhoudelijk niet genoeg. 10 uur per dag achter de laptop al multitasking met hoge werkdruk bracht mij uiteindelijk een burn-out en een slechte beoordeling op. Het resultaat was dat het beter was voor mij om te vertrekken omdat ik niet meer zou kunnen excelleren in deze functie. Na veel getouwtrek en goed "werkgeverschap" bleef mij geen andere keus dan het beeindigingsvoorstel te accepteren. En met spoed omdat ook nog eens de wet per 1-7-2015 ging veranderen.
Ik heb het gevecht sinds kort losgelaten en ben akkoord gegaan met het geboden aanbod. Maar nu wil mijn werkgever dat ik de komende maanden normaal en gezellig blijf werken tot december omdat men mij nodig heeft en ik daarna met mijn hoofd hoog afscheid kan nemen. Het is mij even gelukt om niet in de super stress te raken door dit verlies en het verdriet, de woede die ik voel. Ik werk momenteel op de zelfde wijze verder in een team die dit emotioneel ook lastig vindt, maar ik krijg nu last van vreselijke angstdromen en heb visoenen van totale verval. Ik heb zowat alle vacatures al gescrolled en zie dat er voor mijn leeftijdscategorie weinig tot geen mogelijkheden zijn om aan een nieuwe baan te komen. Ik voel dat een depressie binnensluipt en wil het nu al opgeven en heb een soort ultimatum in mijn hoofd gezet .Als ik mijn leven na 2 jaar niet op de rails heb dan geef ik op. Ik hoop dat door mijn verhaal op dit forum te zetten iemand mij kan leren hoe ik mijn hart en hoofd koel kan houden zonder angst voor de toekomst?

komoko

Angst om stikken

Nieuw berichtdoor Marcsi » vr 18 dec 2015 13:11

Hallo allemaal,ik ben hier nieuw,dus even vertellen waarom ik hier ben: ik ben een maand geleden aan mijn rechter schouder geopereerd,waarbij ik een blok verdoving kreeg.Dat is een soort "ruggenprik" alleen krijg je dat niet in je rug ,maar in je nek . Daardoor verlamt je arm voor ongeveer 24 uur. Ik kreeg na het zetten van mijn blokverdoving over een uur pas een algehele verdoving. Deze blokverdoving verlamde ook een deel van mijn flank-spieren,waardoor ik 15% van mijn ademhaling verloor,wat een heel akelig gevoel is.Je krijgt genoeg zuurstof binnen(dat wordt gemeten) maar je spieren voel je niet bewegen.Ik raakte toen in paniek(nu achteraf weet ik het) ik trilde en klappertande, en ondanks dat ik doodsbang was van algehele narcose,smeekte ik dat ze me onder narcose brengen,want ik was zo bang.Ik kreeg een rustgevende spuit tot mijn narcose .Toen ik uit narcose kwam voelde ik nog steeds dat vervelende blokverdoving in mijn arm,wat noodzakelijk is ivm met napijn.Maar ik voelde dat ik nog steeds moeilijk adem,wat dus normaal is bij zo een verdoving. Thuis kon ik niet slaap vallen van een soort angst die mij steeds terughield van in slaap te vallen...Voor thuis kreeg ik Tramadol,ik nam het in en pafff..weer angst,trillen,klappertanden...snel naar huisarts,want ik dacht dat dit een bijwerking is van Tramadol. Daarna ging het een tijdje,ik nam wel 3 weken lang antibiotica,waardoor mijn immuunsysteem afzwakte en ik eeg griep kreeg:verstopte neus,hoest,etc. Ik heb nog nooit taai slijm gehoest,als je dat ooit had dan weet je hoe het voelt: hoesten,hoesten en het gevoel hebben dat je stikt. Ik kon niet meer goed slapen,van het slijm in mijn keel en bronchiën .Na twee weken stomen en snuiten en hoesten ging het lichamelijk beter. En langzaam ontwikkelde ik een gevoel dat ik steeds stik...dat mijn longspieren niet werken,dat ik een korset aanheb waardoor ik niet kan ademen...en hele dag op mijn ademhaling letten waardoor ik fout adem en duizelig ben en paniekaanvallen krijg...met mijn longen is niets aan de had,mijn acute bronchitis is zo goed als weg, en nu dat alles beter gaat heb ik dit...hele dag angstig,bang om alleen te zijn,moe,aanvallen komen en gaan...ik kreeg gisteren Citalopram 20 mg. En Alprazolam 0,5 mg. Ik heb nog niet ingenomen alleen valeriaan.Ik wil niet aan verslavende medicijnen beginnen, en ik hoop dat ik omdat ik zo snel bij was met het herkennen van mijn angsstoornis,kan ik redden met gesprekken van een psychiater(heb ik al een afspraak) en met A.Vogel Passiflora of zoiets natuurlijks. Ik had 23 jaar geleden manisch depressivitetit met paniekaanvallen,waarvoor ik destijds medicatie kreeg en binnen ongeveer twee jaar langzaam eruit kwam. Ik dacht dat ik het nooit meer zal krijgen en ik baal vreselijk dat ik het voel...ik ben in de ziektewet,iedere dag alleen thuis,kan geen auto rijden ivm mijn operatie en ik kan nog niet naar de sportschool,waar ik me op verheug snel te doen. Ik ben blij dat ik deze forum en jullie allemaal met ongeveer zelfde gevoelens tegenkwam,fijn om met iemand te praten,bedankt voor het lezen van mijn verhaal,als je wilt,schrijf me iets,ik zal het leuk vinden.

Marcsi

Nieuw berichtdoor anke-grietje » za 12 nov 2016 13:44

Hallo,

Ik ben Anke, ik heb een dochter van 16 jaar met een angststoornis en sociale fobie.
Mijn dochter wil graag contact met lotgenoten van haar leeftijd die het zelfde hebben als haar.
Het liefst in de omgeving van Sint Annaparochie (fr) zodat ze misschien ook een keer met die gene af kan spreken.

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,

Anke

anke-grietje

Nieuw berichtdoor Feniks » zo 29 okt 2017 20:44

Vind het heel jammer dat je op dit forum niet op personen kunt zoeken naar zijn/haar berichten. Soms helpt het als je weet wat iemand eerder heeft gepost.

Feniks

Nieuw berichtdoor Gerard » zo 29 okt 2017 20:59

Hallo Feniks,

Het is wel degelijk mogelijk om via het forum naar berichten op auteur te zoeken. Dit kun je doen door bij uitgebreid zoeken (staat rechtsboven in het scherm) bij 'Zoek volgens auteur' de naam van de persoon in te typen en vervolgens op zoeken te klikken.

Groetjes,
Gerard

Gerard

Nieuw berichtdoor Feniks » zo 29 okt 2017 23:46

Hoi Gerard,

Top, had ik (duidelijk) niet door. Dank je.

Groet,
Feniks

Feniks

Keer terug naar Even voorstellen